Nya äventyr

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Linda Nordstrand - 29 juli 2009 11:51


Gamla trotjänaren Forden har gjort sitt nu, och det är dax för en ny bil! Andreas kompis Micke ska sälja sin bil, och vi var och låna den igårkväll. Provkörde den ut till Nolby...den var riktigt skön att köra. Vi åkte till Camilla och Micke...för där var mamma och pappa...jag ville att pappa skulle titta på den. Hela familjen kollade in bilen, och alla var riktigt imponerad =)


Det här är bilen som vi ska köpa...en Volvo V40 T4 -03  =)


Som ni ser är det en halv-kombi...en riktig familjebil =P


Jag har väl inte kunnat se mig själv köra en kombi innan, men jag tänker så här om att köpa den här bilen...


*Det är praktiskt om man ska lasta saker...man behöver inte åka låna en

 bil...utan man kan fixa det mesta själv.

*Det är skönt att köpa en bil av någon man känner och litar på, så man vet att man inte blir grundlurad.

*Det är en av dom bästa livförsäkringarna att ha en stor och säker bil...det har alltid pappa sagt iallafall =)

*Jag blir faktiskt inte yngre, och man måste börja tänka på framtiden. Jag älskar Andreas, och känner att om det fortsätter att vara så här bra, så kommer vi vilja bilda familj i framtiden...då är det bra med en kombi.


Jag har fått klart från banken att jag får låna pengarna. Dom skulle skicka papper till mig, som jag ska skriva på och skicka tillbaka, så sätter dom in pengarna på mitt konto sen. Jag står för lånet...men jag och Andreas tänker dela på kostnaden för den nya bilen...betala hälften var på lån och försäkring varje månad.


Nästa vecka har vi en ny bil alltså! =) YEAY! Det känns fantastiskt roligt!


Jag har haft gamla rostiga Forrden i 7 år, och den har varit min "frihet"...nu kommer jag få "friheten" i en uppdaterad modell, med lyx som aircondition!! =D


Coolt va?! =)

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards