Nya äventyr

Alla inlägg under november 2011

Av Linda Nordstrand - 3 november 2011 14:22

Barnmorskan ringde igår och berättade att vi har fått tid kl.8 imorgon på förlossningen för igångsättning     


När vi kommer dit kommer dom ta lite prover, och göra en bedömning av läget. Sen beroende på belastningen på avdelningen, så kommer vi antigen bli kvar, eller så blir vi hemskickade och får komma tillbaka på lördag. Barnmorskan sa att senast lördag kommer vi garanterat få hjälp iallafall. Åh, det känns så bra!  


Snart har vi vår bebis som vi har väntat på så länge. YEAY!  


Det kommer nog bli svårt att sova inatt. Det är en jätte spännande dag imorgon! 

Det är som när man var liten och väntade på julafton   


Jag har haft/har problem med en visdomstand den här veckan. Jag har haft så olidligt ont! Igår tog jag tag i saken och ringde tandläkarn, och fick en tid på en gång. Jag kände att jag klarade inte av smärtan längre. Jag förklarade läget att jag är jätte höggravid, gått 12 dagar över, och kan föda när som helst. Dom var så gulliga och förstående.


När jag kom dit fick jag bekräftat det jag hade anat själv. Visdomstanden hade gjort ett ryck, det gör att tandköttet fläks upp bakom och på sidorna om tanden, och det kommer lättare ner bakterier, och har gjort att jag fått en infektion i tandköttet. Jag har haft grymt ont, en molande värk hela tiden, plus att det har gjort ännu ondare när jag sväljer, gapar eller ätit.

Tandläkarn sa att det man kunde göra var att spola rent det infekterade tandköttet, och det kunde man göra med eller utan bedövning. Jag ville inte ha bedövning. Jag tycker inte om att ta bedövning hos tandläkarn.

Tandläkarn tar fram en spruta med koksaltlösning och börja peta ner den i tandköttet om och om igen. Ibland ner mellan tandköttet och tanden. AAAAAAAAAAJ! Jag knep ihop ögonen, tog ett fast tag om armstöden, och hela kroppen vart helt spänd! Tårarna forsade ner för kinderna, och kunde inte hjälpa att gny till ibland!

Helvete vad ont det gjorde! Jag hade haft grymt ont av att bara försöka gapa, och nu är tandläkarn där och petar i det onda. AAAAAAAAAJ! Han gjorde det i 3 omgångar. Två gånger med koksaltlösning, och en gång med ett bakteriedödande medel. Varje gång kändes som en hel evighet! Hua! Tandläkarn och tandsköterskan var jätte trevliga och gulliga dock, så det kändes ju bra iallafall.

På vägen hem i bilen fortsatte tårarna att forsa. Det bara dunkade av smärta i tandköttet. Plus att jag tyckte väldigt mycket synd om mig själv gjorde saken inte bättre. Jag tror att jag gick in i "the ugly cry" en smula medan jag körde efter E4:an hem till stan. Varför just jag? Har jag inte nog med att vänta på en bebis som är nästan 2 veckor sen, sen ska jag få grym tandvärk också! Ska jag behöva tandvärk mellan värkarna på förlossningen?  WHYY MEEE?   hehe!


Även om behandlingen gjorde så grymt j-la ont, så är jag glad att jag tog tag i saken och gick till tandläkarn innan bebisen kom, för idag känns det faktiskt lite bättre. Hade skjutit upp det så hade det ju bara blivit värre. Jag fick ett bakteriedödande sköljmedel som jag ska skölja med morgon och kväll, och det känns som det hjälper! Skönt!


Igårkväll så tapetserade Andreas och Micke sovrummet i huset. Jag åkte hem till mamma och pappa, som bor i närheten, medan dom började med den vita tapeten. Jag slappade i soffan med mamma några timmar, tills det var dags för pöjkarna att börja hänga fondtapeten. Det roliga var ju att få se hur fondtapeten skulle se ut när den kom upp på väggen  

Det vart jätte bra! Vi är så nöjda. Huset växer verkligen fram till vårt eget nu. Vi kommer få ett fantastiskt fint hem! Japp, det tänker jag skryta om!    

 


Nu är det ca 16 timmar kvar tills vi ska vara på förlossningen imorgonbitti. SPÄNNANDE!

Jag hoppas att kan jag presentera vårt efterlängtade barn till världen imorgon   Annars blir det på lördag. Vilket fall som helst så är det NÄRA nu!   


   

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards