Nya äventyr

Alla inlägg under februari 2011

Av Linda Nordstrand - 24 februari 2011 20:40

Idag har jag varit ledig efter ha jobbat sju dagar på rad. Det har varit såååå skönt!


Jag har legat i sängen i princip hela dagen faktiskt    Jag har plöjt serier på datorn, och bara tillåtit mig att njuta av att inte göra någon nytta alls idag.

Frukost, lunch och mellanmål har alla intagits i sovrummet. En slappare dag än så här får man leta efter, och det var precis det jag behövde idag!   


Imorgon ska jag jobba, men sen har jag ledig helg. Det ska bli skönt!


På lördag ska jag och Andreas gå ut och äta med min mamma och pappa, eftersom dom inte var hemma när jag fyllde år för några helger sen. Det ser vi fram emot   

Dom skulle komma hit lite tidigare för att kolla in mitt "nya" vardagsrum.

Bilder finns här:

http://www.facebook.com/album.php?id=620951077&aid=270929

Jag är väldigt nöjd med den nya soffan, det vart jätte fint med den, och det är roligt med förändring!   


På söndag ska jag preliminärt äta lunch med Jenny. Hon och Thomas skulle kanske åka upp hit över helgen, så jag hoppas att vi kan få ihop en lunchdejt   


  

Av Linda Nordstrand - 7 februari 2011 13:36

Nu är det nästan en månad sen jag bloggade, så det är väl dax att skiva ett litet inlägg.

Det har hänt massa saker sen sist, men jag har inte riktigt haft någon energi att blogga. Det går liksom lite i vågor det där....


Idag är jag ledig och det är skönt! Jag mådde inte bra igår, så det är skönt att få vara ledig idag.


Jag skulle jobba igår med jag kom inte iväg. Jag klev upp på morgonen, och jag kände mig svimfärdig. Jag fick sätta mig ner på sängkanten igen. Jag satt en stund, men kände att jag måste ta mig iväg på jobbet. Det är ju bra betalt på söndagar, och mina arbetskamrater kommer få det jätte jobbigt om jag är hemma. Jag fixade frukost för att få i mig lite energi. Käkade fil och flingor, men mådde fortfarande inte bra. Tog mig in i duschen dock. Väl inne i duschen så kommer svimkänslan tillbaka lite mer intensivt. Det är en väldigt läskig känsla. All kraft i benen försvinner, och hjärtat börjar slå jätte fort. Hela kroppen darrar, händerna blir som asplöv. Det snurrar i huvudet som man vore tok full, och man börjar må illa. Den här gången började jag blöda näsblod också! Jag fick avbryta duschen tvärt, och stappla mig på min gelében och gå och lägga mig. Usch och fy! Mådde otroligt dålig. Det kändes som all energi hade runnit ut ur kroppen genom fötterna.


Jag fick ringa och sjukanmäla mig. Det var det sista jag ville, men jag hade inget val när jag inte klarade att stå på benen.

Jag låg och vilade hela dagen, och på eftermiddagen började jag må bättre. En eftersläntande huvudvärk hade jag dock.


I torsdags när jag var ledig hände samma sak. Då var det inte på morgonen dock, utan mitt på dagen. Det är läskigt när det händer, det är som sagt en jätte jobbig känsla. Det enda man kan göra är att gå och lägga sig och vila, och vänta tills det går över.


Jag är inte orolig dock (förutom att det var lite läskigt att jag blödde näsblod den här gången). Det här är inget nytt för mig. Jag har haft perioder i mitt liv när det här händer lite titt som tätt. Jag har då varit till läkaren, som har tagit prover och dyligt, men inte har hittat något fel på mig. Det är något jag får leva med helt enkelt.


Det har hänt en gång när jag var på jobbet, och det var jätte jobbigt och pinsamt. Jag stog med kunder, och jag kände hur den igenkända känslan började krypa fram. Jag försökte koncentrera mig och hoppades att det skulle gå över. Till slut kände jag att det här kommer gå åt skogen om jag bara står här. Så jag sa till kunderna: Ni får ursäkta mig men jag tror jag håller på att svimma. Damen hjälpte mig till en stol i ett kök. Mådde jätte dåligt och tårarna började tokrinna ner för kinderna. Jag vill sätta huvudet mellan benen, men hon tröck mitt huvud mot sitt bröst så hårt att jag kom inte loss. Massa andra kunder gick förbi och stirrade på mig när jag satt och grät med huvudet mot en okänd dams fylliga barm. Pinsamt!   

Jimmy sprang iväg och hämtade vatten till mig, och ringde till Karin som var våran chef då. Det var under en dag när vi hade mycket kunder, och Karin frågade hur det gick för oss. Jimmy svarade; "Linda håller på svimma", och Karin trodde han drog ett skämt om det höga trycket på avdelning. Så han fick förklara att var inget skämt   

Karin kom och hjälpte mig till vilorummet, och där låg jag någon timme. Dom hämtade mackor och juice till mig. Jag mådde inge bättre dock, så Karin fick skjutsa hem mig. Jimmy fick köra hem min bil, och åka med Karin tillbaka till jobbet sen.

Vilken cirkus!   


Vi har ju ingen soffa nu, så hela dagen spenderades i sängen framför tvn. Vi såg några serier och två filmer. Först såg vi Gullivers resor med Jack Black, den var helt okej. Senare på kvällen såg vi Faster med Dwayne "The Rock" Johnson, den var riktigt bra. Dwayne Johnson är ju grym, man kan inte annat än att älska honom   Han är bra både i komedier och action filmer tycker jag.


Dagen innan (lördag) var vi på tidiga bion med Maria. Vi såg "Love and other drugs", den var bra. Jag och Maria grät en skvätt på slutet    Andreas som var väldigt bakis (och kille), tyckte att det lite för mycket kärlek och lite för lite skratt tror jag. Det fanns ju ett allvarligt tema i filmen, trots att det var en hel del komiska inslag. Vi tjejer tyckte den var riktigt bra dock.

Tack Maria för en trevlig kväll, det gör vi om!   

Efter bion åkte vi hem och myste ner oss i sängen, och kollade på serier. Vi somnade rätt tidigt.


Temat för denna veckan är: Vänta på den nya soffan! Vi har bokat en preliminär tid på torsdag för utkörning, och vi hoppas verkligen att den kommer då!

Jag fyller ju år på lördag, så det skulle vara så kul om soffan hade kommit. Annars blir det ett väldigt spartanskt kalas.   


  


Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards