Nya äventyr

Alla inlägg under oktober 2010

Av Linda Nordstrand - 27 oktober 2010 14:06

Idag är jag ledig, och det känns riktigt skönt!


Jag fick "lingonveckan" i måndags, och första dagarna blir jag så fruktansvärt trött. Jag har ingen värk eller så, men jag blir helt slut. Huvudet känns som det är fullt av bomull, och ögonen känns som dom ska ramla igen när som helst. Jag är som i ett töcken. Usch och fy....jag vill bara ligga ner och vila/sova.

Nått som är helt sjukt det är att Anna på mitt jobb, hon kan se på mig när jag har det, utan att jag behöver säga nåt. Det misstämmer aldrig, hon slår huvudet på spiken varenda månad. Hon säger att hon kan se det på mina ögon. Förunderligt!


Igår var det tisdag, och det brukar ju vara min fasta träningsdag. Mina favoritpass är ju då; Afrodans och Cirkelfys. Igår vart det ingen träning dock, var ju så fruktansvärt trött och slut. Jag myste ner mig i soffan...tyckte en smula synd om mig själv...och käkade lite gotta istället. Jag behövde verkligen det. Ibland måste man lyssna på på sin kropp.


Idag har jag varit iväg på ett Lunchpass på Friskis, det var skönt att komma iväg och träna. Det är ju så skönt att träna på f.m, så kan man slappa resten av dagen om man vill.   


By the way.....

Jag har nu gått ner 11 kg, och förlorat 12 cm runt midjan   Det går saaakta men säkert   


  

Av Linda Nordstrand - 19 oktober 2010 15:47

Jag har köpt mig ett par nya skor. Ett par Reebok easytone   


Jag har varit sugen på ett par sånna ett tag. I helgen som var fick man som Friskis & Svettis medlem 15% på hela sortimentet på Team Sportia, så då passade jag på att köpa ett par. Kul att köpa när man får rabatt på något som man har suktat efter ett tag.


Reklam för skorna går på tv titt som tätt, och jag har varit nyfiken på hur dom känns.

Jag har jobbat i dom i två dagar nu. Dom är riktigt mjuka och sköna att gå i   


Enligt reklam och beskrivning av skorna;

Sulan består av två bollar vilka skapar en obalans som gör att användaren aktiverar fler vad-, lår- och sätesmuskler vilket i sin tur ökar förbränningen.

Ökad aktivitet av muskler när man använder Easytone motför en vanlig walkingsko;

 (upp till)

28% - rumpa

11% - lår

11% - vader


Jag förväntar mig inga mirakel, typ att jag ska få en jätte liten rumpa för att jag har ha skorna på jobbet. Utan jag tänker att det är aldrig fel att aktivera muskler som man kanske inte annars använder till vardags, och att ha ett par riktig sköna skor att jobba i   


     

Klicka på bilden så blir den större.


Jag känner mig nöjd mitt köp!   


Ikväll blir det träning för hela slanten. På tisdagar är det ju mina två favoritpass på Friskis & Svettis; Afrodans och Cirkelfys.

Idag är jag ledig, och då hinner jag äta i bra tid, så jag orkar gå på båda passen.

Kl.18.30 börjar Afrodansen, den håller på i en timme, vilket ger mig en halvtimmes vila tills Cirkelfys börjar kl.20   


  





Av Linda Nordstrand - 14 oktober 2010 12:27

Nu var det evigheter sen jag skrev något här. Jag ska försöka komma igång och blogga igen dock   


Livet har gått både upp och ner sen sist, och det är väl anledningen jag inte har bloggat. Jag skriver ju oftast inte om mina djupaste känslor, utan håller mig till att skriva om vad jag gör till vardags. Jag pratar med mina vänner och familj om sånt som är viktigt för mig, och låter allmänheten läsa om det jag inte tycker är allt för privat. Ibland spiller jag min själ en smula på bloggen, men jag väljer som sagt vad jag vill berätta där alla kan läsa.


Nu låter det kanske som livet har gått i nattsvart sista tiden, men så är det absolut inte! Jag är en glad person i grund och botten, och även om jag har saker som gnager i bakhuvudet, så kan jag ha roligt och vara lycklig   


Jag är en tänkare, och jag kan ligga vaken om nätterna och älta saker. Vrida och vända på ämnet, tills jag själv är alldeles snurrig i huvudet. Otroligt dumt igentligen, för man kommer sällan fram till något bra. Man har bara hittat på några nya "sanningar". Jag har haft alldeles för många dejter med mitt eget huvud på sista tiden. Det känns som det börjar släppa nu dock!


Jag kan iallafall berätta att förra veckan så nådde vågen minus 10 kg   


Men sen hade jag, Anna och Sara en tjejkväll i lördags, och efter det har jag gått upp 1kg igen   Men det är bara att kämpa på igen!   


Anna och Sara kom hem till mig, och vi hade en jätte mysig kväll. Vi bakade parmesan/skink-bollarna tillsammans, sen käkade vi dom och massa gotta, medan vi kollade på Girls just wanna have fun, och surrade massa "skit"   

Underbar kväll!     LYCKA!


Nu måste jag springa ner i tvättstugan och kolla till tvätten.

Vi "hörs" snart igen!


  

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards