Nya äventyr

Alla inlägg under september 2010

Av Linda Nordstrand - 6 september 2010 15:51

Vilken fantastisk dag! Solen skiner och det är +22 grader i skuggan   


Jag kände att jag måste ge mig ut på en promenad för att få vara ute i det fina vädret.


Jag tog på mig träningskläderna och gav mig ut. Jag och Andreas har planerat att ta en runda ikväll, och då kanske det blir lite jogging, så jag tänkte inte jogga idag på dan. Istället så blev det en medveten powerwalk. Vad jag menar med medveten powerwalk, är att jag tänkte hela tiden på hur kroppen jobbade. Jag var noga att tänka på min hållning. Jag drog in och spände magen, sträckte på mig, sköt tillbaka axlarna, och pressade fram bröstet. Jag har jätte dålig hållning, så det är bra att träna att hålla kroppen i rätt ställning ibland. I varje steg tänkte jag på, och kände drivet i benen. Pendlade med armarna, så att överkroppen också fick röra på sig. Jag tänkte på att gå i så högt tempo jag kunde utan att börja jogga. Jag tänkte på att hålla det tempot uppe hela tiden,  att inte sakta av imellan åt.

Vilken skillnad det är att verkligen vara medveten och känna hela kroppen i varje steg, än att bara ta en rask promenad utan att tänka på vad kroppen gör!   


Det var jätte skönt, men också rätt jobbigt, speciellt för ryggen och axlarna. Dom är ju vana att hänga, men idag fick dom verkligen jobba   


Det var FANTASTISKT skönt att komma ut och röra mig i solen! Det gör mig så otroligt lycklig att känna solen i ansiktet, och vinden i håret. Höra bra musik i lurarna. Se i min skugga att hästsvansen guppar hurtigt upp och ner. Det liksom spritter i kroppen av lycka...I Love It!   

 

  

Av Linda Nordstrand - 2 september 2010 13:07

Idag på morgonen har jag sysselsatt mig med att kika runt på denna sida:


www.engrish.com


Översättningar som är helt fel....här kommer några smakprov   

(Klicka på bilderna så blir dom större)


        

        




Av Linda Nordstrand - 2 september 2010 12:43

Igårkväll var vi ut och åt på Ming Palace. Det var jag, Sara, Anna och Ulli som träffades för att fira att Anna har fyllt år.

Det var lika trevligt som vanligt! Vi satt i 4 timmar och käkade gott och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är alltid skönt att ha sina väninnor att stöta och blöta olika ämnen med    Att vi träffas i mellanåt, käkar och surrar "skit" i några timmar är väldigt värdefullt för oss alla    


  



Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards