Nya äventyr

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Linda Nordstrand - 23 juli 2009 00:15


Igår var jag ledig. Jag kollade tv i sängen en stund på morgonen för att vakna till...skönt! Käkade även frukost i sängen framför tvn...jag är väldigt nöjd med att äntligen fått in en tv i sovrummet =)


På f.m skruvade jag ner väggskåpen som jag har haft över tvn. Jag tömde tv-bänken, och bytte plats på den och sideboardet. Fixade iordning ordentligt...vi skulle ju hämta Andreas tv på kvällen.


Jag hoppade ner i ett skumbad efter röjningen...MMM...så härligt! Låg och myste i det varma vattnet ett tag, sen klev jag upp och käkade lunch och gjorde mig iordning.
Jag väckte Plutis när jag var klar. Han klev upp efter jag hade varit och petat på honom några gånger, sen drog vi iväg till Colorama i Skönsberg. Vi skulle köpa en matta att ha i tv-hörnan. Vi hittade en svart/grå som vi köpte med oss en bit av. Sen gjorde vi ett snabbt stopp på ikea för att köpa några grejer, innan vi åkte hem igen.


När vi kom hem så skulle vi ta bort den gamla mattan från "tv-garderoben", och den satt verkligen som berg!

Vi trodde att vi skulle kunna riva bort den lite lätt...men icke! Vi kämpade som djur. Vi hade behövt en kofot, men det enda vi hade var en skruvmejsel och en hammare....vi stack in mejseln under mattan, och la

hammaren under, så vi kunde använa den som bräda för att kunna häva upp mattan en bit i taget. Andreas blev en smula arbets-ilsk, och gav upp och gick och tittade på tv istället. Själv gick jag ut på en kort promenad, kände att jag behövde komma ut och få lite luft. När jag kom hem igen, så hade Andreas fått bort mattan...han slitit så svetten lackade. Jag mätte ut mattan, skar till den och la in den...det vart riktigt bra!
Nu är det bara att fästa belysningen som är kvar, sen är det klart =)


På kvällen mötte vi upp pappa i Andreas lägenhet för att hämta tvn. Andreas hade fixat bärhjälp....hans kompis Åsse. Hanna hade följt med pappa, så hon var också med =) Hon är ju en sån fin liten tjej!

Andreas och Andreas (Åsse) bar ner jätte tvn till pappas bil. Sen drog vi hem till Granlo. Andreas åkte med pappa för att hålla koll på tvn, så den inte skulle ramla. Hanna åkte med mig, och Åsse mötte upp oss här hemma. Dom två Andreasarna bar upp tvn och ställde den på sideboardet...det vart riktigt bra...men shit va stor den är alltså! =P Det är nästan så att man får välja om man ska läsa texten eller kolla på bilden, när man kikar på någon serie eller film! Ögonen går som pingpongbollar upp och ner över tv-rutan, för att hänga med på vad som händer överallt =P hehe!

Det är lite ovant, men det blev bra =)




Ikväll har jag pratat med Jenny i tele...äntligen =) Det var länge sen jag pratade med henne. Det var länge sen jag pratade med någon av mina kära vänner på telefon nu faktiskt. Jag har varit så trött sen jag började jobba..plus att vi har hållt på med renoveringen...så man har inte riktigt orkat med sig. Det var trevligt att prata med henne...få höra lite om deras renoveringsprojekt och husletande =)


Andreas och jag käkade en lätt middag efter det, och sen gick vi ut på en prommis, det var skönt! Vi gick en ganska kort runda...det tog kanske ca 20 min. Men 20 hurtiga minuter är ju bättre än inga minuter alls =)
Jag måste verkligen komma ut och röra på mig mer! Jag kollade in Friskis hemsida när jag kom hem...och såg att på lördag är det Afrodance kl.12...DET måste jag verkligen gå på! Jag har velat prova det länge, så nu måste jag absolut passa på när dom har tagit in en gästinstruktör på Friskis =)


Nu ska jag somna till CSI tänkte jag....God natt kära vänner! =)


Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards