Nya äventyr

Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Linda Nordstrand - 7 juli 2009 22:49


Ikväll har jag varit ute och ätit med Anna, Sara och Lisse, det var jätte trevligt! =) Vi hade tänkt ätit på Ming Palace...men vi kom ju på att dom har ju alltid semesterstängt i mitten av sommaren, så vi gick på Bite Line istället.

Vi träffades kl.17, och vi satt och käkade och pratade till kl.22 Guud va härligt det är att sitta och prata med sina tjejkompisar i 5 timmar! =) Vi har kännt varann jätte länge, och vi kan prata om allt. Vi träffas inte så ofta, men när vi gör det så är det så fantastiskt trevligt.


Jag känner mig väldigt gynnad av lyckan att ha så underbara vänner.


Tack för en jätte härlig kväll tjejer!  Love u! =)


Av Linda Nordstrand - 7 juli 2009 11:31


Igår på dagen, så var jag, mamma, pappa och farfar och hälsade på farmor på sjukhuset. Mormor låg på sjukhuset för någon vecka sen, och nu är det farmors tur. Jag har ju alla dom äldre kvar...mormor, morfar, farmor och farfar. Alla är riktigt gamla nu, det är lite läskigt tycker jag, jag har inte varit med om att någon i min släkt har gått bort. Nu när alla börjar bli så gamla, vet man ju inte hur länge dom har kvar, det känns lite jobbigt, men det är ju livets gång. 


När jag kom hem, så röjde jag och Andreas lite i lägenheten...fixade i köket, hängde ut täcken och kuddar på balkongen, plockade undan kläder som låg lite här och där, gjorde en snabb dammsugning...etc...skönt att få lite ordning efter Gatufestens kaos. Det blir lätt lite stökigt när man är ute och festar 4 dagar i rad, man är nästan bara hemma och vänder igen. Man är hemma på dagen, men då är man bakis och bara ligger i soffan och försöker "gå till sig", tills man ska iväg igen.


Efter det tog vi en prommis. Vi har bestämt oss för att försöka skärpa oss...vi måste börja äta nyttigare och börja röra på oss igen. På senaste tiden har vi mest suttit hemma och blivit "sambo-tjock". Jag trivs inte alls med mig själv just nu! =/ Jag har gått upp flera kilo på några månader bara. Jag mådde ju så bra, och var så stolt över mig själv i vintras. Jag tränade hela tiden, och det gjorde mig glad och pigg. Det är så lätt att komma av sig, och jätte svårt att komma igång igen! Men nu ska vi göra ett försök iallafall, så får vi se hur det går.

Det var skönt med en promenad, vi gick bort till Bergsåker, sen tillbaka bort till Hemköp Granlo för att handla middag. Jag tycker jätte mycket om att prominera med Andreas, vi kommer ut i friska luften, och går och pratar bara. När man sitter hemma, så finns det så många saker som distraherar, tv och datorer t ex. När man tar en promenad tillsammans, kan man inte göra något annat än att prata, och prata är bra! =)


Resten av kvällen slappade vi bara, tittade på tv, och spelade olika spel på King.com tillsammans. En härligt soft kväll helt enkelt! Den perfekta avslutningen var att få gå och lägga sig i sängen med nya lakan i! =)


Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards