Nya äventyr

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Linda Nordstrand - 5 juli 2009 15:09


Då är Gatufesten avslutad. Fyra dagars fest är är avklarad! Det känns så skönt! Det har varit jätte trevligt, men man blir ju sliten!


Igår åkte jag och Andreas in till stan på dagen. Vi träffade Anna och Fredrik först för att säga hej, Jenny och Maria kom förbi en sväng också, det var jätte trevligt att få stå och surra med dom en stund. Det gjorde mig glad! =)

Efter vi hade sagt hejdå till dom så gick vi och shoppade en sväng. Jag köpte lite smått och gott...hårspray, balsam och läppglans. Vi gick upp på Mojo, för Andreas ville köpa en T-shirt att ha på sig på kvällen. Han behövde en huvtröja också tyckte jag, för det var kallt igår. Så jag gjorde en deal med honom...han fick t-shirten av mig, om han köpte huvtröjan själv. Sagt och gjort...han kom ut med en snygg Billabong t-shirt (som jag hade valt ut), och en És huvtröja...så snyggt så! =)

´

Vi gick sedan ner på riktiga Olearys för att äta! Vi åt varsin Boston Celtic burgare....hur gott som helst!! När vi fick in drickan, började Andreas peta med gaffeln i mitt glas...jag fattade inte vad han höll på med. Det visade sig att han pillade upp limeklyftan ur colan, och la den i sitt glas istället. Vi var och åt på Olearys för flera månader sen, och han kom ihåg att jag gillade inte limeklyftan i colan. Jag vart grymt imponerad att han tänkte på det direkt när vi fick in drickan! Han är ju för gullig =)


När vi kom hem efter middagen, så ringde jag till Jenny och Maria och kollade läget inför kvällen. Det skulle vara förfest hos Linda i Bergsåker igen, och dom hade fixat skjuts till mig. Så det var bara att skynda sig att göra sig iordning. Jag fick åka med Sandra och Alex, det var jätte snällt, och skönt att slippa ta bussen bort.Det var en riktigt skoj förfest!
Vi skulle ta kl.22.30 bussen in...men när vi kom till busshållsplatsen, så märkte vi att den gick inte förrän kl.23, eftersom det var lördag! Så vi fick ringa taxi istället. Vi väntade rätt länge på att taxin skulle komma, så i slutändan hade vi likaväl kunnat åka med bussen...men men. Jag hoppade in ensam i en taxi, för Andreas och hans kusin hade också gått på samma misstag med bussen, så jag hämtade upp dom på busshållsplatsen på väg in till stan.
När vi kom in till stan gick vi ner på Cleas Ohlsson för att ta ut pengar på bankomaten, det var så lång kö på bankomaterna inne i stan, så det gick lika fort att gå ner dit för att ta ut pengar. När vi kom upp till festområdet igen, så var Andreas tvungen att köpa snus, så vi gick på Pressbyrån. Andreas kusin gick iväg för att träffa sin syster. När vi hade varit på pressbyrån och kollat runt på området en sväng, så gick vi upp till Daltons för att se om vi kunde hitta igen hans kusin eller mina kompisar...men vi hittade ingen. Andreas och jag delade på en cider där i tältet, och sen gick vi och kollade på när Hammerfall spelade. Vi stog och kollade en stund, men det var rätt kallt, så både Andreas och jag kände för att käka nått och sen åka hem istället. Vi gick upp till ståndet som säljer Nacho-tallrikar. När vi kommer dit, så säger Andreas; stå still här...och så smiter han iväg. Jag stog och kikade på menyn för att se vad jag skulle vilja äta, sen kommer Andreas tillbaka med en röd ros till mig. Jag vart jätte glad <3
Vi käkade, sen tog vi en taxi hem...och så var Gatufesten över för denna gång.




Gatufesten detta år började lite skakigt, men allt som allt, så var det trevligt! Det känns som att det "skakiga" även förde något gott med sig, och det är ju bra =)
Det var trevligt att Jenny och Thomas kom upp, så man fick umgås med dom! Det var många trevliga människor på förfesterna. Fint väder nästan varenda kväll. Gatufesten får helt klart godkänt i år.


(partykort från Gatufesten 2009 finns på min Facebook sida)


Idag blir det en lugn dag, en dag för återhämtning, en dag för smaskig bakismat och snask, en dag för mys i soffan...jag tror att det kommer bli en bra dag!



Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards