Nya äventyr

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Linda Nordstrand - 12 juli 2009 23:34


Igår var vi på Ice Age 3, den var riktigt rolig! Jag älskar verkligen animerade filmer, och ice age-filmerna är alltid jätte kul! Jag rekommenderar verkligen att ni ser den, om ni gillar sånna filmer! =)
Vi var på tidiga bion, för det fanns bättre platser på den, så vi var hemma redan vid kl.20, så vi tog en prommis. Det var jätte skönt att komma ut röra på sig, efter man hade suttit still på bion. Det var en härlig kväll, solen lyste faktiskt =) Vi gick samma runda som sist, bort till Bergsåker...sen tillbaka bort till affären i Granlo...sen hem....den rundan tar ca 1 timme tror jag.
Resten av kvällen slappade vi bara.


Idag var vi ut till ikea, för att vi skulle köpa lite grejer för att bygga en arbetsplats i vardagsrummet. Andreas har suttit med sin dator i köket i flera månader nu, så nu är det verkligen dax att göra en riktig lösning. Det kan ju faktiskt vara trevligt att kunna sitta vid köksbordet någon gång också =)
Lösningen vi tänker göra är; en dubbel arbetsplats mot väggen där jag har sideboardet nu, så vi kommer ha en lång skiva med 2 stolar, det blir alltså sittplats både för mig och Andreas...2 st skåp med dörrar längst ut åt sidorna, och en hurst med lådor mitt imellan oss. Skåpen som jag har ovanför tvn nu, kommer flyttas till ovanför arbetsplatsen istället. Tv-bänken åker ner i förrådet, och sideboardet kommer tvn stå på. Vi kommer hämta Andreas 50¨ tv och ha i vardagsrummet. Vi kommer ta in min 32¨ tv i sovrummet. Vi ska fixa till garderoben som jag har längst in mot fönstret....hänga av dörrarna, spackla, måla och tapetsera där inne, så får tvn sin plats där.

Tyvärr var några grejer slut på ikea, så vi väntar med att köpa allt tills alla delar finns. Det blir troligtvis till helgen. Jag vart lite besviken att vi inte kunde köpa något idag, jag ville ju hem och fixa direkt! Men det blir nog bäst så här, så hinner vi fixa lite innan. =)


Jag har börjat att röja idag inför ommöbleringen iallafall. Sorterat alla cd-skivor som jag har i tv-bänken, eftersom den ska ner i källaren sen. I garderoben som tvn ska vara i, har jag just nu bara massa gamla vhs-band. Jag ska köpa en sladd, som gör att man kan föra över vhs-filmer till datorn, så jag har letat fram dom filmer jag absolut vill ha kvar, så ska Andreas fixa så dom kommer över på datorn istället...det är t ex videor från när vi var med i revyn och några gamla dansfilmer. Jag ska fixa flyttkartonger imorgon, så ska jag packa ner alla videoband, och köra iväg dom någonstanns...hmmm...vet inte vart dock! Har ni något tips vad man gör med gamla videoband, så skriv gärna en kommentar!

Imorgon måste jag börja röja nere i förrådet också, måste slänga/köra iväg massa saker, eftersom jag måste få plats med tv-bänken där nere. Det kommer bli bra det här tror jag =)


Jag jobbar första dagen imorgon efter min 2 veckors semester! Jag gruvar mig för att kliva upp tidigt imorgon! Jag har vänt på dygnet totalt, så jag somnar jätte sent, och vaknar vid ca.10.30-11 tiden på morgonen.

Imorgon ska jag kliva upp kl.6.30...OY VEY...får se hur det går!! Det känns alltid en smula jobbigt att gå tillbaka och jobba, när man har njutit av lite ledighet. Det som känns bra är att jag har vårat lilla arbetsplats-projekt hemma att tänka på dock, det känns roligt, och det kommer liva upp vardagen lite framöver tror jag. Jag tycker ju att det är jätte roligt med inredning. Det kommer innebära en hel del jobb naturligtvis, men jag tror att det kommer bli bra i slutändan =)


  Berget av gamla vhs-band...hmm...what to do with them?


Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards