Nya äventyr

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Linda Nordstrand - 16 juli 2009 00:01


Jag började jobba i måndags, och jag har varit så trött på kvällarna så jag har inte orkat blogga, men nu är det dax för en uppdatering för dom senaste dagarna.


Natten från min sista semesterdag till min första jobbdag, vart det inte mycket sömn på natten. Jag hade ju vänt på dygnet under ledigheten, så först och främst vart jag ju inte trött förrän väldigt sent...sen har jag alltid svårt att sova när jag har varit ledig och jag vet att jag ska kliva upp tidigt...jag kanske är rädd att jag ska sova över eller nått. Jag slog på en film vid kl.00.00, med tanken att jag skulle somna till den...men jag vart ju inte trött! Jag såg nog 2 timmar på den...sen bestämde jag mig för att släcka ner och försöka sova. Jag låg och vred och vände mig...kunde verkligen inte somna. Vid kl.03.30 tänkte jag; det här går verkligen inte...jag måste försöka med något annat, så jag klev upp och la mig i soffan och tittade på tv istället. Det brukar ju gå bra att somna till tvn lixom...men det funkade inte heller. Det blir att man ligger och räknar ner timmarna man kommer hinna sova innan man ska kliva upp, och då stressar man upp sig och man kan inte sova alls. Jag gick och la mig i sängen igen efter en stund, för att göra ett nytt försök med sömnen....låg vaken någon timme till dock. När alarmet ringde kl.06.30...hade jag sovit ca 1½ timme under hela natten!

Man kan säga att jag var rätt trött när jag åkte iväg till jobbet. Hela dagen var jag och Kicki nere på TS (Tag-själv-lagret), vi bytte prislappar på alla köksgrejer som priserna hade höjts på. Vi trodde att det skulle gå ganska fort att göra det, men när jag gick hem kl.16, var vi fortfarande inte klar, det var ju grymt många articklar som det skulle bytas på!

Innan jag åkte hem var jag in på Kjell & Company i Birsta City, för att köpa en kabel till att koppla min gamla video till datorn. Andreas ska ju lägga över dom filmer jag vill ha kvar från vhs till min dator. Det funkade riktigt bra...hur kul som helst! =) Vi kollade på avslutningen från 6.an på Notvallen som jag hade på ett band...haha...hur vi såg ut! Jag hade min egna lilla stil redan då =P Sen kollade vi lite på filmerna när vi var med i Revyn också....nostalgi! =)
Jag sov en stund i soffan efter det, jag var ju grymt trött efter den sömnlösa natten....plus att jag hade sprungit fram och tillbaka på TS hela dagen. Det var såå skönt att knoppa lite i soffan! Resten av kvällen tog vi det bara lugnt.


När klockan ringde igen kl.06.30 på tisdagmorgon...kändes det helt overkligt! Jag hade sovit många fler timmar den natten, men jag var nästan tröttare än jag var på måndagen ändå. Hua...va jobbigt det var att kliva upp! Jag masade mig iväg till jobbet...kändes nästan som jag hade kunnat somna vid ratten när jag körde dit....läskigt! Det gick bra att jobba dock, dagen flöt förbi i lagom takt.
Jag köpte med mig några flyttkartonger innan jag åkte hem, som jag skulle packa ner vhs-banden i.
När jag kom hem somnade jag i soffan, och sov några timmar innan vi började med middagen, det var en välbehövlig tupplur kan man lugnt säga =)
På kvällen så slappade jag i soffan mest hela kvällen. Jag var uppe och packade ner alla videobanden i kartonger dock. Andreas hängde av dörrarna på garderoben, som vi ska göra till tv-hörna i sovrummet...sen låg vi och planerade lite hur vi ska göra. Jag tror att det kommer bli riktigt bra. Jag får väl lägga ut bilder när det är klart så ni får se resultatet =)


Imorse ringde klockan samma tid igen; 06.30...och lika trött var jag då. Men det gick lite lättare att kliva upp idag. Det är känns alltid lite bättre när man vet att man är ledig dagen efter, och kan sova ut då!
Jag hoppade in i duschen direkt, och när jag kom ut, så hade Andreas fixat en jätte fin frukost till mig =)

Sånt gillar man ju jätte mycket....så tack Andreas! Du är den sötaste i hela världen...och du ÄR faktiskt sötare än Thård ;) puss på dig <3
Det gick bra att jobba idag. Jag fick montera på e.m, och det tycker jag alltid är roligt....det är skönt att stå och skruva och pyssla lite för sig själv en stund.


Ikväll har jag och Andreas varit ut och ätit med Nina...det var jätte trevligt! Det var så himla roligt att få träffa henne =) Vi satt och pratade bort några timmar. Det var roligt att höra om vad hon pysslar med där borta på andra sidan världen! När vi sa hejdå så sa hon; vi ses väl om nåt år...det kändes helt overkligt! När hon bor i uppsala kommer hon ju ändå upp hit till Sundsvall några gånger per år, och då brukar vi ju passa på att träffas. Nu när dom bor i USA blir det ju helt annorlunda såklart...så det kommer nog dröja innan man får träffa jäntan igen...det känns tråkigt....men ser fram emot nästa gång det finns den möjligheten!

Tack för en jätte trevlig kväll Nina =)


Det vart ett långt inlägg idag...men det blir ju så när man har några dagar att återberätta =)


Imorgon är jag ledig...det ska bli sååå skönt! Jag får sova hur länge jag vill...YEAY! =)

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards