Nya äventyr

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Linda Nordstrand - 2 maj 2012 22:12

  

Det är skönt att lufta sig!   


   


Hur söt kan man vara igentligen?    


  

Av Linda Nordstrand - 2 maj 2012 21:13

Dagen har varit lugn, jag och Milly har myst hemma bara.


Milly har testat lungorna mest hela dagen, att skrika så högt man kan är ju fantastiskt roligt tydligen. Hade en smula ont i huvudet när hon mitt på dagen idag, låg och skrek i ca 10-15 minuter i sträck   Kul tyckte hon att det var iallafall    


Hon har även provat äta lite päron för första gången idag, och det tyckte hon var gott. Hon har ju ätit gröt ett tag, och det gillar hon. Idag fick hon för första gången prova vanlig barnmat. Vi hade fått två burkar av Sara, så idag provade vi morot och potatis. Det gick bra det med. Det är ny spännande värld med nya smaker och konsistenser   


Pernilla ringde idag, så jag surrade en stund med henne...trevligt    



Andreas hade köpt kött igår, så att vi kunde grilla idag också. Problemet var bara att stormade ganska bra ute.

Men som sagt, problem är till för att lösa!   


Detta blev lösningen!

   


Andreas klämde in sig och grillen i ena hörnet av huset, och tog snölasset som vindskydd!  


Kan säga att det luktade verkligen grillat om både köttet och Andreas. Han var helt inrökt när han kom in   



  

Av Linda Nordstrand - 2 maj 2012 11:04

Vi hade ännu en varm och härlig dag igår!  


Vi fick middagssällskap av Åsman, Roger och Linda med deras lilla Devine  


Jag och Andreas fixade allt runt omkring, och dom köpte med sig köttet. Det vart helgrillad fläskfilé...mumma!


Grillat är så fantastiskt gott!  Älskar våren och sommaren, när det är så lätt att ta fram grillen!

Nu när jag kör Gi-diet, så är det ju verkligen perfekt med grillat kött. Det är ju så gott att det räcker att äta sallad och coleslaw till!   


Det var jätte trevligt att dom kom hit och åt middag med oss! Det blev ännu en mysig kväll på inglasade uterummet  


Synd nog knäppte jag inga bilder under middagen.  Det blev några bilder på små tjejerna dock.

 


Devine är en vecka äldre än Milly. Vi hade igentligen beräknat datum före Linda och Roger, men Milly bestämde ju sig för att stanna kvar i två veckor över, så hon fick bli den yngre av dom iallafall   


Jag nämde ju Gi-dieten... Hur går det då....

Det går bra! Förutom att jag fuskade förra helgen när farfar dog, och det visade sig på vågen direkt. Det tog en vecka att få bort "skiten" igen. Man är så dum som använder sig av massa ursäkter. Det är ju jätte gott för stunden, men sen får man betala för det i flera dagar efteråt, och då känns det inte värt det!


På lördagen så var jag ju och hälsade på hos farfar som var jätte nära döden. Sara och Henrik skulle komma och hälsa på efteråt, så jag hade köpt hem fikabröd. Ursäkten den dagen vart; "trevligt att Sara och Henrik kommer och hälsar på...jag kan väl unna mig en nått gott...det blir ju den enda synden i helgen iallafall".

Sen på söndag så dog farfar. Jag hann ju aldrig till hemmet när han dog, men mamma, pappa och Camilla kom hit efteråt istället. Då hade dom med sig fikabröd också. Då vart ursäkten "jag är ledsen, det är inte varje dag någon nära dör, jag kan väl unna mig en bulle".

Samma kväll samlades hela familjen och åt tillsammans på Ming Palace. Ja vad händer där då... Dom andra beställer efterrätt. På Ming Palace har dom en chokladmousse som jag tycker är helt fantastiskt god! Jahapp....då använder sig Linda av samma ursäkt som tidigare, "min farfar har ju faktiskt dött, jag måste väl kunna unna mig en efterrätt".


Den enda synden som skulle bli på lördagen, vart tre synder i slutändan, och det visade sig som sagt. Jätte tråkigt!


Men men....det är bara att kämpa på!   

Har nu gått ner 3,5 kg,  men det hade ju varit mer om jag inte hade syndat.   



  


Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards