Nya äventyr

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Linda Nordstrand - 7 maj 2012 11:15

Igår var vi på vårmässan och kikade. Vi hämtade upp mamma på hennes jobb kl.13.15, sen drog vi ut till mässan.

Både min syster och pappa jobbade i vars sin monter där.


Pappa står ju varje år där ute med sitt företag OJL Rex rör http://www.k-rexror.se/?page=28 (deras hemsida)


Det var första året min syster Camilla jobbade där, hon representerade hådvårdsföretaget Nu Skin http://www.nuskin.com/sv_SE/home.html


Jag, Andreas, mamma och Milly i vagnen, traskade runt där i några timmar och kikade. Pappa tog en liten rast och passade på att fika med oss, och vi var förbi Camillas monter och sa hej några gånger också.


Milly skötte sig utmärkt hela dagen, hon satt i vagnen, glad i hågen och kollade runt på alla människor. Tog en tupplur en stund, och vaknade och var lika glad igen.

 


När vi kände oss nöjda med vårmässan åkte vi ut till Birsta City, klockan var då lite över kl.16 Pappa skulle komma och möta upp oss efter han hade slutat kl.17, så vi kunde äta tillsammans.


Medan vi väntade gick vi på leksaksaffären för att se om vi hittade nått till Milly. Jag har länge velat köpt nån slags prasselbok till henne, men inte kommit för mig. Eftersom hon fyllde 6 månader i fredags var det på sin plats med några presenter tyckte vi.

 

Det vart en Pingu prasselbok, en leksakstelefon och två nya nappar   


Presenterna vart väldigt väl uppskattad   Det var ju perfekt att prasselboken hade massa flärpar. Flärpar är ju hur kul som helst enligt vår lilla tjej! Man kan pilla på dom, och man kan suga på dom, det är ju fantastiskt   


Fröken satt i vagnen och pillade på sina nya presenter medan vi åt. Jag tog en Grillmix tallrik utan pommes, fick coleslaw och sallad till, det var riktigt gott!   


Milly har börjat lärt sig rulla över från rygg till mage nu!    Hon har gjort det några gånger tidigare, men det har varit sällan och långt mellan gångerna. Hon har kämpat hårt dom sista veckorna dock, men inte riktigt klarat det. Att rulla från mage till rygg har haft koll på nu ett tag, men det är ju att rulla åt andra håller som är det riktigt kluriga!

I fredags när vi var på föräldrargruppen, gjorde hon en fin rullning över till mage dock. Där ligger dom på typ gummimattor, som liknar lite min yogamatta. Så nu i helgen så har hon fått legat på min yogamatta istället för på täcket som hon brukar, och igår rullade hon över till mage flera gånger faktiskt     Jätte kul! Det tar sig!   


  




Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards