Nya äventyr

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Linda Nordstrand - 29 maj 2012 20:50

Var och lämnade Milly hos mamma kl.9 imorse. Klockan 10-12 skulle jag och Andreas på föräldragrupp på vårdcentralen i Granlo. Vanligtvis brukar mammorna och barnen gå på dessa sammankomster, men den här gången skulle vi få lära oss hjärt -och lungräddning, så idag skulle båda föräldrarna komma och utan barnet.


Det var intressant och en bra utbildning tycker jag! Vi fick öva både på små bebis-dockor och stora dockor. Det är bra att fått varit med på en sån här utbildning, så om olyckan är framme så har man en liten susning vad man ska göra iallafall. Man hoppas ju att man kommer ihåg i vilken ordning man skulle göra allt bara!


När kursen var klar, gick jag och Andreas runt hörnet till pizzerian i Granlo och åt en supersnabb lunch tillsammans. Han var tvungen att skynda sig tillbaka till jobbet. Jag käkade en kebabsallad, den var riktigt god där  


Efter det drog jag ut till IKEA. Jag skulle handla lite grejer, och passade på att surra lite med mina kollegor. Jätte trevligt att träffa alla!  

Jag köpte lite smått och gott! Jag köpte ett underlägg, skålar och muggar till Milly     


Hittade några till skålar i plast som jag köpte  


Det är bra med plastskålar när man ska packa med sig mat till lillstumpan. Som tex när vi var på Norra berget och Majskansen, hade jag med mig en termos med hett vatten och grötpulver, så jag kunde blanda gröt på plats. Det funkar ju hur bra som helst   Jag tog först dom blandfärgade skålarna uppe på barnavdelningen, men tyckte sen att dom kanske kändes lite små, så när jag hittade dom rosa skålarna på nedre plan så slog jag till på dom också  


Jag köpte två ljuslyktor till inglasade verandan.   Vi har vitt, grått och svart där ute, med några röda detaljer. Dom kommer passa bra där, trevligt med lite färg också   


Jag köpte även en barngrind till trappan, hon har börjat att ta sig runt lite nu. Ålar lite liksom, det går mest bakåt och lite åt sidan dock. Rätt var det är så kryper hon väl, så det gäller att vara ute i tid!    


Jag köpte även FYRA Antilop barnstolar också    Vi ska ha en här hemma på den inglasade verandan, en hos mina föräldrar, en hos min syster och en hos Andreas föräldrar. Dom kostar bara 129:-, och lillstumpan är ju rätt ofta och hälsar på hos sina "nära och kära"   

Här är hon hos mommo och testar sin nya stol  

    Mat mommo!

   Det går även bra att sitta och leka i den  


   

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards