Nya äventyr

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Linda Nordstrand - 24 maj 2012 21:08

Nu var det ett tag sen jag bloggade, så ska försöka sammanfatta vad som har hänt   


Förra veckan på onsdagen bjöd vi Pernilla och Ulli på middag. Efter middagen satt vi och pratade och skrattade i soffan i några timmar. Fy bubblan så trevligt det var!


På fredagen var det klassåterträff på Aveny - 20 år sen vi gick ur 9.an  

Min syster kom och hämtade Milly på f.m så jag kunde få hela dagen att ladda och göra mig iordning i lugn och ro. Det var guld värt! Camilla ville även ha kvar henne över natten, så det fick hon så gärna.


Jag, Pernilla, Lena, Maria, Sara och Jenny träffades hemma hos Maria B för en liten förfest innan Aveny. Guud vad jag älskar mina vänner! Vi har så fantastiskt kul när vi träffas!   Det blir ju mer sällan vi träffas nu för tiden, alla är upptagna med sina egna liv, så man uppskattar verkligen dom tillfällen man får rå om varann en stund!   


Det vart en grymt rolig kväll! Jag tog det lugnt med alkoholen, eftersom det var 2 år sen jag drack sist   

Det var riktigt smaskens med cider dock.  

Flickorna utanför Aveny (Lånad bild från Pernillas facebook)

   


Jag knäppte nästan inga kort, så jag länkar till min kompis sida som fick till en hel del bilder:

http://jennylind76.bloggagratis.se/2012/05/21/7961376-20-ar-senare/ 


Det var som sagt en jätte rolig kväll! Fantastiska vänner och dansa och sjunga till gamla dängor som man kommer ihåg från sina yngre dagar...grymt kul!


Kände mig som en flodhäst dock, det var inte kul att visa upp sig med alla mina gravidkilon på kroppen! Jag hade gått ner 4,5 kg iallafall, så det får man väl vara lite nöjd med. Men ändå! Det är jätte svårt att känna sig fin med 20 kg övervikt    En del vet väl att jag har ganska nyss fött barn, och kan förstå dom extra kilona. Dom flesta känner man ju inte dock, och dom såg väl mest en jävligt överviktig tjej. Men men....man ska väl inte bry sig vad andra tycker igentligen....


På lördagen kom Camilla och lämnade Milly vid halv nio på morgonen för hon skulle iväg. Då tog Andreas henne och åkte ganska snabbt ut till Harv. Det var underbart att få "dagen efter" för sig själv. Jag var inte jätte bakis eftersom jag hade tagit det lugnt med cidern, men jag var oootroligt trött. Kom ju inte hem förrän vid kl.04 på natten, och somnade efter kl.05 nån gång. Det tillhör ju inte till vanligheten att jag är vaken så länge nu för tiden   

Jag sov i princip hela dagen, vara bara vaken i korta stunder, sen somnade jag om. Skönt att verkligen kunna slappa utan några måsten alls!   


I tisdags hade jag bokat dejt med Maria, så hon och söta lilla Vera kom hit och hälsade på. En jätte mysig dag vart det.

Efter småtjejerna hade ätit lunch här hemma, så tog vi vagnarna och gick bort till Nolbykiosken. Maria och jag åt var sin kebabsallad på uteplatsen där, det var jätte skönt i solen! Efter det tog vi en prommis runt i Nolby, jätte härligt!

Här sitter Milly i vagnen, medan vi stortjejer äter lunch:

 


När Maria och Vera hade åkt hem, så hängde jag och Milly på inglasningen. Det var så himla varmt och skönt!

 


Igår var vi på träff med andra föräldralediga IKEAner på Norra berget. Vi var 8 mammor och 2 pappor som träffades med våra barn. Ett roligt initiativ av Anna Brundin som drog ihop det hela!   

Milly fick prova att gunga för första gången, hon verkade gilla det!

  

Sen myste hon på filten också.

 


Idag har jag haft besök av Andreas syster och mamma, och kusin Nova var ju också med såklart! Vilken liten sötis hon är! Det är alltid trevligt när dom kommer och hälsar på mig  


När dom hade åkt hem, så tog jag vagnen och gick hem till mamma. Vi hängde där i några timmar, sen vid middagstid så följde mamma och pappa med mig hem hit. Vi åt middag tillsammans när Andreas hade kommit hem från jobbet. Vi satt på inglasningen och bara njöt!


Fröken brukar ha pyjamas när hon sover, men eftersom det har blivit så varmt nu, så fick hon ha sitt gulliga nattlinne på sig inatt. Góbenen då!   

   


Anton var och hälsade på oss i veckan också. Han älskar verkligen sin lilla kusin! Det går inte att beskriva hur förtjust han är i henne!

 


Nu kommer två bilder som kanske verkar som "dåliga" bilder. Men jag ser kärlek!

Det går inte beskriva med ord hur mycket kärlek jag känner, när jag sitter i soffan och ser den lilla nacken eller ryggen, och hon sitter/ligger och pysslar för sig själv. Jag älskar henne så mycket!   

   

Några bilder till på henne, sen ska jag ge mig! ...för den här gången iallafall   

     


  

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards