Nya äventyr

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Linda Nordstrand - 1 maj 2012 11:28

Fröken fräken och jag började dagen med att mysa i sängen som vanligt 

(klicka så blir bilderna större)


     Här ligger hon över mina ben och leker med sina fötter. Mysig start på morgonen =)


På e.m var vi tvugna att åka in till stan, för att jag hade tid för cellprov. Alltid lika obehagligt, men det är ju fort gjort, och bra att det görs.

I år hade ju en liten söt dam med i sällskap, så jag kunde fokusera på henne istället 

    I väntrummet på Vårdcentralen.


När vi var klar där, så åkte vi ut till Birsta för att köpa en madrass till köksoffan som jag ska renovera. Hade ringt runt lite på f.m för att kolla vad man kunde få tag i nån bra madrass till rimigt pris. Det blev Jysk som fick göra affärer med mig till slut. Det blev billigast om man köpte en 70x190x12 skummadrass som dom hade kampanj på. Köpte även en rulle med "hobbyskum" 3cm tjock, som jag tänker vika dubbel och göra en tunnare madrass till ryggstödet.


När jag kom hem slaktade jag madrassen. Skar till den i rätt mått, och klippte sönder överdraget som den låg i, och häftade fast den på träbotten.

    Här ser man det "färdiga" resultatet.

Nu gäller det att hitta ett fint möbeltyg som jag klä in den i också. Den ska ju först målas också såklart.

Jag gillar igentligen inte snirkliga gammeldagsa möbler. Jag gillar lite mer morderna raka linjer. Jag ska ju sy en madrass till ryggstödet, så då döljs dom snidade ribborna bak, och jag vill även såga bort dom på sidorna. Då blir soffan mer "jag" tror jag   

Den vart super skön iallafall. Madrassen är ju 12 cm tjock, så den känns nästan som en säng. Tänk va härligt det kommer bli, att slå om kull sig en stund för en liten tupplur där. Eller ta med sig täcket ut, en lite gråare dag, och bädda ner sig och läsa en bok eller tidning. Det finns eluttag precis bredvid soffan, så man kan ju även ta med sig datorn ut, och kolla på en serie, eller blogga lite. I love it!   


  Milly var med och heja på mig medan jag fixade med soffan.

  Hon provade den soffan sen, och gav den godkänt!   


Sista kortet är knäppt runt kl.19 igårkväll, vilken otroligt härlig kväll det var!

Jag och Milly myste ute på inglasade verandan länge. Det var jätte varmt och skönt. Jag hade bara linne på mig, och det kändes inte ett dugg kallt. Nu håller vi tummarna att det blir många sånna kvällar framöver!  


Efter vi hade lagt Milly för kvällen, så myste vi ner oss i soffan och kollade på Game of thrones. Jag myster ner mig så pass mycket att jag till och med råka nicka till några gånger   Jag var så himla trött, och det var så skönt att bara ligga och slappa.

Jag gick och la mig 22.20 igårkväll...på valborg! Har man blivit gammal då?   


  

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards