Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Det finns inga problem, bara lösningar =)

Av Linda Nordstrand - 2 maj 2012 21:13

Dagen har varit lugn, jag och Milly har myst hemma bara.


Milly har testat lungorna mest hela dagen, att skrika så högt man kan är ju fantastiskt roligt tydligen. Hade en smula ont i huvudet när hon mitt på dagen idag, låg och skrek i ca 10-15 minuter i sträck   Kul tyckte hon att det var iallafall    


Hon har även provat äta lite päron för första gången idag, och det tyckte hon var gott. Hon har ju ätit gröt ett tag, och det gillar hon. Idag fick hon för första gången prova vanlig barnmat. Vi hade fått två burkar av Sara, så idag provade vi morot och potatis. Det gick bra det med. Det är ny spännande värld med nya smaker och konsistenser   


Pernilla ringde idag, så jag surrade en stund med henne...trevligt    



Andreas hade köpt kött igår, så att vi kunde grilla idag också. Problemet var bara att stormade ganska bra ute.

Men som sagt, problem är till för att lösa!   


Detta blev lösningen!

   


Andreas klämde in sig och grillen i ena hörnet av huset, och tog snölasset som vindskydd!  


Kan säga att det luktade verkligen grillat om både köttet och Andreas. Han var helt inrökt när han kom in   



  

 
 
Maria

Maria

2 maj 2012 22:25

Det är ju fantastiskt gott med grillat!
Visst är det roligt när man får börja ge mat till dom små, dom brukar vara bra på att visa vad dom gillar och inte gillar:)
Ses till veckan nåt?
Kram

http://backis.bloggplatsen.se

Linda Nordstrand

2 maj 2012 22:30

Ja det är jätte roligt att se hur hon reagerar =) Man märker att hon är nyfiken varje gång man själv äter nåt nu, det är nästan så hon blir lite sur vissa gånger för hon inte får smaka =)

Ja det tycker jag att vi gör!
På onsdag ska vi till Bvc, och på fredag är det farfars begravning, men annars har vi inget inbokat.
Kolla upp en dag som skulle passa er =)
Kraam!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards