Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Grillat är godast!

Av Linda Nordstrand - 2 maj 2012 11:04

Vi hade ännu en varm och härlig dag igår!  


Vi fick middagssällskap av Åsman, Roger och Linda med deras lilla Devine  


Jag och Andreas fixade allt runt omkring, och dom köpte med sig köttet. Det vart helgrillad fläskfilé...mumma!


Grillat är så fantastiskt gott!  Älskar våren och sommaren, när det är så lätt att ta fram grillen!

Nu när jag kör Gi-diet, så är det ju verkligen perfekt med grillat kött. Det är ju så gott att det räcker att äta sallad och coleslaw till!   


Det var jätte trevligt att dom kom hit och åt middag med oss! Det blev ännu en mysig kväll på inglasade uterummet  


Synd nog knäppte jag inga bilder under middagen.  Det blev några bilder på små tjejerna dock.

 


Devine är en vecka äldre än Milly. Vi hade igentligen beräknat datum före Linda och Roger, men Milly bestämde ju sig för att stanna kvar i två veckor över, så hon fick bli den yngre av dom iallafall   


Jag nämde ju Gi-dieten... Hur går det då....

Det går bra! Förutom att jag fuskade förra helgen när farfar dog, och det visade sig på vågen direkt. Det tog en vecka att få bort "skiten" igen. Man är så dum som använder sig av massa ursäkter. Det är ju jätte gott för stunden, men sen får man betala för det i flera dagar efteråt, och då känns det inte värt det!


På lördagen så var jag ju och hälsade på hos farfar som var jätte nära döden. Sara och Henrik skulle komma och hälsa på efteråt, så jag hade köpt hem fikabröd. Ursäkten den dagen vart; "trevligt att Sara och Henrik kommer och hälsar på...jag kan väl unna mig en nått gott...det blir ju den enda synden i helgen iallafall".

Sen på söndag så dog farfar. Jag hann ju aldrig till hemmet när han dog, men mamma, pappa och Camilla kom hit efteråt istället. Då hade dom med sig fikabröd också. Då vart ursäkten "jag är ledsen, det är inte varje dag någon nära dör, jag kan väl unna mig en bulle".

Samma kväll samlades hela familjen och åt tillsammans på Ming Palace. Ja vad händer där då... Dom andra beställer efterrätt. På Ming Palace har dom en chokladmousse som jag tycker är helt fantastiskt god! Jahapp....då använder sig Linda av samma ursäkt som tidigare, "min farfar har ju faktiskt dött, jag måste väl kunna unna mig en efterrätt".


Den enda synden som skulle bli på lördagen, vart tre synder i slutändan, och det visade sig som sagt. Jätte tråkigt!


Men men....det är bara att kämpa på!   

Har nu gått ner 3,5 kg,  men det hade ju varit mer om jag inte hade syndat.   



  


 
 
Ingen bild

Terese Mattson

2 maj 2012 12:07

Grattis Linda! =)Härligt att du kämpar. Jag kämpar också, har gjort det i TRE ÅR!!! Herre gud!!! Att det ska vara så svårt!? Jag har varit en bitterf***a i perioder och avundat dem som är naturligt slanka, de som kan trycka i sig utan att plussa med 2-3 kilo efter en helg med götta. Men nu vill jag inte leva så där längre, har satt upp mål på vad jag fysiskt kan klara av istället för vad vågen ska visa. I september bestiger jag Kebenekaise och i sommar ska jag lära mig paddla kajak! =)

Håller tummarna för att du når ditt mål! =) Kram kram

Linda Nordstrand

2 maj 2012 12:57

Tack så mycket Terese! Du är så himla gó och peppande jämt tycker jag =)

Jag har kämpat hela mitt liv med vikten. Det är som du säger i vissa perioder blir man väldigt avis på dom som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt! Om man själv gottar sig lite för mycket, så syns direkt på vågen. Det är bara att inse att man har inte dom generna. Det gäller att hålla koll på vad man stoppar i munnen hela tiden.

Det låter som du har satt ett jätte sunt och spännande mål! Good for you! =)

Jag kommer nog dit också så småning om hoppas jag, men först måste jag kämpa bort mina graviditetskilon. Jag gick ju upp 20kg under graviditeten, och innan dess hade sambolivet också satt sina spår på vikten.
Mitt mål är att trivas med mig själv...just nu blir man bara ledsen när man ser sig själv i spegeln.
Jag vill också göra det för Milly skull, vill att hon ska ha en mamma som orkar med att springa omkring, busa och hitta på saker. Jag vill inte att en för stel och överviktig kropp kommer imellan alla äventyr som min lilla tjej och jag kan hitta på

 
Linda

Linda

2 maj 2012 13:03

Det sista jag skrev till svar till Terese kom visst inte med!

Jag skrev...

Jag håller tummarna för dig också! Det kommer bli jätte spännande att höra om din "resa" =)

Kraam!

http://linda76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards