Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Familjehelg

Av Linda Nordstrand - 28 maj 2012 14:33

I fredags spenderade jag dagen med min mamma. Först var vi till klädaffären i Bommen och skulle kolla efter en solhatt till lillstumpan. Hon fick två stycken huvudbonader av sin mommo.

En keps =)      Och en solhatt =)    


Efter det for vi till Norells och köpte lite blommor, som vi skulle sätta på mormor och farmors grav eftersom det var morsdag på söndagen.


Lill-stumpan blev jätte trött, och somnade när vi traskade från farmors grav till minneslunden där min mormor ligger begraven. Mamma hade tagit med sig en gammal sittvagn som hon fick åka i. Hon hade gjort en sele av remmarna från en cyckelbarnsits. Mamma är klurig hon!      
Hihi Vilken ställning lillgumman hade! Koftan har hon bakofram över selen, ser helgalet och jätte obekvämt ut, men hon sov så bra så   


Efter vi hade varit på kyrkogården, så åkte vi ner på Kvissleby. Mamma skulle köpa färg, och vi skulle handla mat.

Vi började med att gå bort till färgaffären. När vi var där inne, så började det regna. Det verkligen öste ner! Det började åska också, och blixten slog ner i gatan utanför affären...jiiisses...vilken smäll! Hjärtsnurp! Tror jag aldrig har varit så nära en blixt nån gång. Uscha. Vi blev fast på färgaffären ganska länge i väntan på att det skulle sluta regna. Vi hade ju bara sommarkläder på oss, och inget paraply. Det hade ju varit super varmt innan.


Jag bjöd mamma på middag, för pappa var inte hemma och Andreas jobbade över.


På lördagen slappade vi hemma på dagen, och sen på kvällen så var jag och Milly på middag hos min syster. Vi skulle fira morsdag för vår mamma eftersom hon jobbade kvällen på söndag.

    En jätte mysig kväll. Det var varmt och skönt ute   


På söndag följde jag och Milly med Camilla, Micke, Anton och pappa till Majskansen där det var familjedag.

Fröken fick en jätte fin solhatt med "bää-bää" på av sin moster Camilla =)

   

Jag köpte en sjalett till henne =)

           

Jag hade glömt mobilen hemma, så jag kunde inte knäppa kort under dagen, här är en bild som min syster knäppte dock.

  Kusinerna på familjedag   


När vi skulle åka hem, så åkte Camilla med mig och Milly, och Micke och Anton åkte med pappa. Herrarna skulle åka och handla till middagen.


Camilla hade fått ett sms av Hanna att hon hade en överraskning till henne på morsdag. Hon skulle komma till ruinen vid gravkullarna. Så vi tjejer åkte dit.

Vi satt oss och väntade i solen. Det är så mysigt där. Jätte lugnt och skönt   

Efter en stund kom Hanna och hennes kompis Amanda, och Amandas föräldrar. Hanna hade missat att berätta att Micke skulle vara med också. Tjejerna hade fixat en picnic till sin föräldrar för att fira morsdag. Hanna och Amanda hade varit på affären och köpt fika till picnicen alldeles själv, för sina egna pengar. Dom är 12 år. Jätte gulligt! Dom hade även köpt var sin påse badsalt till sina mammor   

Eftersom inte Micke var med så fick jag ta hans roll   Det var ju trevligt att få vara med på hörn, eftersom jag själv inte vart firad på morsdag.

Det var en jätte mysig stund! Vi satt och fikade i solen. Fåglarna kvittrade och det var grönt överallt...lycka!   


På kvällen var jag och Milly på middag hos Camilla och Micke igen. Grillat två dagar på rad är inte fel! Älskar sommaren!


Det har varit en jätte mysig helg. Det är skönt med riktig sommarvärme. Skönt att kunna vara ute i solen med familjen   


Förresten...vi fick lite kläder till Milly av en arbetskamrat till Andreas förra veckan. Jätte snällt! Det tackar vi för!

   Hon börjar ju snart växa ur stl 68 nu, så det var jätte bra att få lite kläder i 74 och 80   



  

 
 
Ingen bild

Daniel

25 juni 2012 21:37

Oj vilken fin gammal sittvagn du fått låna av fin mamma!
Finns den kvar?
Är den till salu?
Jätteintresserad, exakt likadan som min gamla som jag
Hade som barn.
Hör gärna av dej Linda!
Min mail: dannedevil@yahoo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards