Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Det vart affär!

Av Linda Nordstrand - 9 maj 2012 21:21

Idag har det blivit två svängar in till stan.


Först var jag och Milly in, för det var dags för vägning och mätning för lillstumpan på BVC. Det gick så bra så. Hon väger nu 7410g och är 65,5cm lång  


På e.m for vi till min syster Camilla och hälsade på. Hon skulle ha Milly hos sig medan jag tog min andra tripp till stan.

Jag hade hittat en sån matstol till Milly som jag vill ha på Blocket. En Brio grow. Igentligen ville jag ha en med svart läder sits, men modellen har utgått ur sortimentet. Det finns bara helvita kvar, och det är ju inte praktiskt. Jag hade hittat en med svart sits på Blocket tidigare, men närmaste fanns i Sthlm för 1200:-. Mamma och pappa ska åka till storstaden nästa helg, så jag var in idag för att kolla om matstolen fanns kvar. Den var borta dock....synd! Jag hittade då en Brio Grow här i Sundsvall dock, fast med röd sits för 800:-. Nypris med alla tillbehör är ca 2500:- tror jag. Jag tyckte det var ett rimligt pris, så jag ringde tjejen och bestämde att vi skulle komma och titta på den 17.30 idag   


Andreas mötte upp mig inne stan efter han hade slutat jobbet, så åkte vi upp tillsammans och kollade på den.

Det vart affär!

        

Det är en bricka till den också, som man lätt skjuter på. När sedan Milly blir större, så monterar man bort den vita karmen som går runt magen och mellan benen, så blir det en hög stol för när hon klarar att sitta själv. Det är ju jätte praktiskt!  

Jag känner mig nöjd med köpet! Vi ville ha en lite roligare matstol till henne, eftersom den kommer stå vid matplatsen i vardagsrummet i några år framåt. Stolarna som vi har till matbordet har ju kromade ben, så då passade Brion perfekt!

Vi hade även tittat på en Stokke Tripp Trapp också, men med alla tillbehör så skulle en ny sådan kosta ca 3000:-, och det kändes lite väl dyrt! Så en Brio från Blocket för 800:- blev ju mycket bättre!

Vi har ju väldigt mycket svart och vitt i vardagsrummet, så att stolen hade röd sits vart faktiskt väldigt bra. Trevligt med en liten färgklick!   Jag har ju några röda kuddar i soffan som står i samma rum också  


Ikväll när Andreas gjorde ordning Milly för natten, så kom lillstumpan ut från badrummet med den här frisyren    

 


Underbara unge!  


   




 
 
Ingen bild

Henny

9 maj 2012 22:45

Shit vilken häftig stol =) Visste inte att det fanns sådana fräcka stolar =) Själv får jag inte bestämma vad Nova ska ha för stol då Fredde redan har bestämt sig för en Hokus Pokus stol då han själv ville ha en sån som barn men inte fick någon =P

Linda Nordstrand

10 maj 2012 09:56

Jag visste inte heller det faktiskt. Jag är ju med i grupp på Facebook, med massa mammor från hela landet som fick bebisar i höstas. Jag la ut en bild på vardagsrummet i gruppen, och undrade vad dom andra hade för stolar, och det fanns någon som dom tyckte skulle passa. Då var det en mamma som gav den där som förslag =) Jag tyckte den var jätte snygg, så jag började leta efter en med svart sits. Men det säljs bara dom med vita sitsar nu för tiden, och det känns det som det blir lätt fläckar som inte går bort.
Är jätte glad att det dök upp en här i stan, och röd sits är ju snyggt också =)

Jag har oxå varit inne på en Hokus Pokus! Vi hade en sån när jag var liten, och jag kommer ihåg hur kul det var när dom la ner den, så man fick leka =)
Det blir ett bra köp för er =) Lagomt pris också...kostar 1095:- på Babyproffsen tror jag.
Vi kommer köpa en ikea Antilop matstol också, som vi kommer ha ute på verandan, dom är jätte billiga, och bra också! =)

 
Ingen bild

Pippi

9 maj 2012 23:01

Riktig snygg stol! :D Ett mycket bra köp och det verkar ju Milly tycka också ;)

Kram på er och vi ses till veckan! <3

Linda Nordstrand

10 maj 2012 09:49

Ja visst var den =) Är väldigt nöjd med köpet =)

Kraam tebax till vi ses

 
Maria

Maria

10 maj 2012 19:58

Jättefin stol Linda!!

http://backis.bloggplatsen.se

Linda Nordstrand

10 maj 2012 21:04

Tackar tackar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards