Nya äventyr

Alla inlägg den 10 april 2010

Av Linda Nordstrand - 10 april 2010 19:20

Jag har blivit sugen på att börja jogga på sista tiden, men haft inställningen att jag kan inte...jag är inte vältränad nog...jag har för dålig kondis...etc. Massa ursäkter som vanligt. 

Jag köpte en tidning som heter Topp Hälsa i veckan , det var många articklar om just jogging i det numret. Det vart att jag läste en hel del om jogging...hur man kommer igång bl a. Jag tyckte det var riktigt intressant. Idag på jobbet så pratade jag och Malin lite om träning, kost och jogging. Hon hade börjat jogga lite med sin mamma. Metoden dom använde för att komma igång, var att jogga två lyktstolpar...gå två lyktstolpar...osv...det lät riktigt bra tyckte jag.


Efter jag hade slutat jobbet idag, så bestämde jag mig för att ta en promenad innan middagen, rundan bort till Bergsåker och tillbaka. Det var så himla fint väder, så jag ville passa på att komma ut och få känna solen i ansiktet.


Jag började traska Vikingavägen bort mot Bergsåker. När jag kom till gångvägen som går från Granlo till Bergsåker, så tänkte jag att ska fasiken prova att jogga två lyktstolpar och gå två. Jag tänkte att jag kan ju försöka göra så mellan några stycken iallafall, så fick jag se vad jag orkar. Hade dock inställningen att jag kommer inte orka särskillt många repetitioner.


Jag klarade hela rundan runt!


Jag joggade två...gick två....joggade två...gick två...osv...osv...osv! För mig är det en stor vinst, och en stor självförtroende kick! Jag kan faktiskt mer än vad jag tror ibland!   

 

För mig känns det som en jätte bra början! Nu kan jag köra så några gånger, så kan man öka avståndet man springer mellan stolparna senare. Jogga 3 stolpar och gå 2 kanske...sen öka och öka...tills man en dag kanske orkar jogga hela rundan.


Idag känner jag mig nöjd med mig själv!   


  



Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards