Nya äventyr

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Linda Nordstrand - 4 april 2010 09:44

Jag känner att jag är i en svacka. Jag vet inte riktigt varför, men jag vet att det kommer gå över. Det gör det ju alltid. Alla människor har svackor, man kan ju inte vara super positiv jämt. Jag är bara inne i sån perioder när man är less på massa saker.


Här om dagen var jag ut till Birsta, och jag vart desperat sugen på att handla något. Jag visste inte vad jag ville ha, bara att jag ville köpa något kul. Jag är verkligen ingen som shoppar särskillt ofta, men just då vart jag desperat sugen att köpa något, som på något vis skulle göra mitt liv roligare. Jag är vuxen nog och har sett tillräckligt många avsnitt av Oprah, att jag fattade själv att det var för att fylla ett känslomässigt tomrum av något slag. Andreas frågade flera gånger vad jag ville köpa, men jag visste inte själv vad jag ville ha. Jag ville bara ha nåt! Jag hittade ingen "magisk" sak som tilltalade mig dock. Det enda jag kom hem med var en ram för att sätta in ett fint kort på Thård i.


Jag kunde ju inte köpa några kläder, för jag är alldeles för tjock för att något ska sitta bra. Det är en av sakerna jag är less på...vikten! Hur svårt ska det vara att ha karaktär nog att sköta kost och träning för att gå ner i vikt. Jag tränar lite titt som tätt, men sköter inte kosten på rätt sätt, så det ger ju ingen effekt.

Jag är jävligt less på att folk påpekar vad jag äter, hur mycket jag äter, hur ofta jag äter...etc. Jag har dåligt samvete nog själv! Jag behöver inte att folk påpekar mina matvanor inte är dom bästa, det vet jag så bra själv! Små kommentarer och frågor hjälper mig inte, det får mig bara att må dåligt! Då blir det en ond cirkel, det kan leda till att jag tröstäter istället.


Jag är less på att vardagslivet är så otroligt vardags på nått vis just nu också. Jag jobbar, jag ligger i soffan, kollar på tv med datorn i knät, surfar eller lägger Harpan om och om igen för att sysselsätta mig, Andreas sitter vid sin dator, spelar, surfar, surrar med sina kompisar i headsetet eller kollar på serier. Jag blir rastlös och uttråkad, men har igentligen inte ork till att hitta på något alla gånger. Jag vill att något ska hända, men jag vet inte vad.


När jag har jobbat så dör jag oftast i soffan efteråt. Vissa dagar när jag är ledig, så tar jag mig inte för någonting. Jag bara ligger i soffan en hel dag. Vart finns energin?


Jag är less på vikt, trötthet, rastlöshet, orkeslöshet.


Jag är less på att oroa mig över jobb och ekonomi. Jag har fått ett vikariat nu iaf, så det är ju bra. Det är inte på heltid, men det är ändå bättre än dom 5h i veckan jag har i grunden. Det skulle vara grymt skönt att få en riktigt anställning på typ 30-40 timmar i veckan. Jag jobbar ju i princip jämt, men jag har ingen trygghet. Det skulle vara skönt att ha tryggheten! Det skulle vara grymt skönt att slippa ha att göra med A-kassan och arbetsförmedlingen. Det skulle vara skönt att ha ett schema så man kan planera saker bättre, nu vet man ju aldrig när man ska jobba. Det skulle vara skönt att veta hur mycket pengar som kommer in varje månad, så jag slipper oroa mig om vi klarar oss.


Nu låter det kanske som livet är totalt nattsvart, men det är det inte. Jag behövde bara skriva av mig lite.


Jag har ju människor i min närhet som gör livet härligt också! Jag älskar ju Andreas, min familj och mina vänner jätte mycket!


Jag älskar när jag och Andreas hittar på saker, eller bara ligger i soffan och tittar på tv. Jag älskar att ha honom i min närhet, vi behöver inte göra så mycket, bara han håller mig i handen så mår jag bra. Jag är ju kär i honom!   


Jag mår alltid bra när jag får umgås eller prata med mina vänner. Dom är fantastiska!


Jag har världens bästa mamma och pappa! Dom är snälla och generösa! Min syster och hennes familj är också underbara!


Livet har ju inte vara helt kasst på sista tiden, vi har ju gjort lite roliga saker också!


I torsdags var vi ut till mamma och pappa och tittade på andra Stieg Larsson filmen "Flickan som lekte med elden". Den var riktigt bra, spännande! Vi ser fram emot att se sista filmen snart. Vi måste boka in en kväll med mamma och pappa igen!


Igår på dagen var jag och tränade på Friskis....Afrodans. Det är fantastiskt kul! Jag hoppas verkligen att dom tar i det passet regelbundet i schemat! Jag har startat en grupp på Facebook "Afrodans till Friskis&Svettis i Sundsvall...PLEASE", gå med och stöd mig även om ni inte går på Friskis! Vi är bara 3 meddlemar än så länge. Det behövs fler om jag ska kunna visa för Friskis att det skulle vara ett uppskattat pass.


På kvällen var vi först på bio, The bounty hunter. Filmen var helt okej/bra tyckte vi båda, sen är det ju alltid trevligt att gå på bio! Vi gick på tidiga bion, så när vi kom hem så fanns det ju massa timmar kvar av kvällen.

När vi kom hem så hamnade vi i vårt vardagslunk som vanligt...jag i soffan med datorn i knät och Andreas vid sin dator. Jag lessnade dock, blev rastlös och uttråkad. Jag började med att städa köket...men hur kul är det på en skala? Andreas kom in och undrade vad vi skulle hitta på...klockan var ändå 22 så det var lite sent att åka någonstanns. Jag funderade en stund, sen föreslog jag brädspel. Jag satte upp spelen i köket, och Andreas for iväg och köpte glass. Vi spelade Den försvunna diamanten några gånger och Andreas vann alla gånger! För mig spelade det ingen roll att han vann hela tiden...jag tyckte det bara var roligt att göra något annorlunda mot för det vanliga   


Det vart visst ett långt inlägg den här gången! Jag behövde som sagt skriva av mig lite. Jag är inne i en liten svacka, men svackan har sina höjdpunkter också såklart. Det hade varit jobbigt om det bara var dalar och inga höjder alls!

Jag är fortfarande sugen på att köpa något, men vet fortfarande inte vad det skulle vara. Det skulle kunna vara något jag kan pyssla med...typ måla eller sy...något kreativt som gör att jag får använda fantasin och händerna. Hmmm...

Några förslag?


  

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards