Nya äventyr

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Linda Nordstrand - 15 april 2010 13:09

Har precis varit ute på en promenad/joggingtur, "Bergsåker rundan".


Den här gången joggade jag 3 lyktstolpar och gick 2 lyktstolpar hela vägen runt! 

 

Det känns jätte bra att utmana mig själv och att jag faktiskt gör framsteg! Sakta men säkert!   


Den som inte vet vad min "Bergsåkers runda" är, som kommer det en förklaring här.


Jag börjar från mitt hus, som ligger på mitten av Vikingavägen i Granlo, man följer Vikingavägen bort och tar av på gångvägen som går mellan Granlo och Bergsåker. Gångvägen går förbi lite ängar, och kommer fram tillslut bredvid stora rondellen vid Timmervägen, det går en tunnel under vägen och man kommer upp vid Bergsåkers skola. Vägen går förbi skolan och man kommer fram typ vid Bergsåkers Travbana, där svänger man ner mot tunnlarna som går under rondellen där nedanför. Vägen går sedan förbi där Selångers marknaden brukar ligga varje sommar, man fortsätter sedan framåt och går över bron som går över till Granlo. Man följer bara vägen framåt och sedan svänger man in på Vikingavägen igen, och följer den tillbaka till mitt hus igen   


Det skulle vara roligt att veta hur många km det är faktiskt.


Ja ja, vilket fall som helst...nu har jag varit ute och motionerat idag igen, och det känns jätte bra!   


Nu måste jag börja göra mig iordning för jobbet. Jobbar kl.16-20 idag.


  



Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards