Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Vad blir det till middag?

Av Linda Nordstrand - 23 juni 2009 21:26


Det blir ju "pasta-rullads-gratäng"! =)


Receptet har jag fått av Pernilla en gång i tiden, jag tror att hon i sin tur fick lära sig det av Anki.


Hur gör man då?

Man behöver:


200-300 gr strimlad rökt skinka

1 ask Philadelphia vitlök & örter

Lasagneplattor

1 äggula

1 burk Dolmio Extra kryddad pastasås

Riven ost

Salt

Cayennepeppar


Börja med att blanda ihop skinkan, philadelphiaosten och äggulan.

Krydda med salt och cayennepeppar, det behövs mycket lite cayennepeppar eftersom den är väldigt stark.

Smörj en form. Koka lasagneplattorna i vatten tills dom blir mjuka. Jag brukar koka 5 plattor i taget, annars är det lätt att dom klistrar ihop sig med varann. Lägg lite smet på lasagneplattan och rulla ihop.

 Gör så många rullader så det fyller formens botten. Häll på pastasåsen och strö över den rivna osten. Ställ in i mitten av ugnen i 175-200 grader, i ca 15-30 min. Tiden i ugnen kan variera beroende på hur länge plattorna kokades i vattnet. När plattorna känns  riktigt mjuka är det klart.

 Gör en smaskig sallad till.


BON APETIT!


 
 
Maria

Maria

23 juni 2009 22:09

Det såg jättegott ut, ett tips det finns färdiga rullar som det bara är att stoppa fyllning i eller så köper du färska så behöver du inte koka dom först:))
kram

http://www.maria76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

23 juni 2009 22:16

Jo, jag har tänkt prova med färska lasagneplattor faktiskt, grejjen är att när jag fick lära mig rätten, så sa Pernilla att Anki hade sagt att det kan lätt bli "geggigt" med färska plattor. Men det är ju värt ett försök =) Det skulle ju gå fortare att göra rullarna om plattorna redan mjuka =)

kram!

 
Ingen bild

Andreas

23 juni 2009 22:22

Får man inge cred, för den fina salladen man gjorde.

 
Ingen bild

Linda

23 juni 2009 22:26

Självklart Plutis ska du ha cred för den! Till alla bloggläsare;
Det var ANDREAS som gjorde salladen!
Du är så dutti så sötis! ;)

 
Ingen bild

Anna

24 juni 2009 11:20

Tänka sig att din blogg skulle bli en inspiration till vad man ska äta till middag, fortsätt så =)Din blogg är bra skit ;)

 
Ingen bild

Linda

24 juni 2009 11:23

Va kul att du tycker det Anna =)

Lycka till med maten! Kramen

 
jenny

jenny

24 juni 2009 15:31

Mums, håller med Anna, härligt med inspiration =) Tack för det!

http://jennylind76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

24 juni 2009 16:39

Så lite så Jenny =)

 
Ingen bild

Nina

24 juni 2009 17:36

Personligen tycker jag att salladen ser helt fantastisk ut :)

 
Ingen bild

Andreas

24 juni 2009 18:07

Det krävs 3 års kock utbildning, för att gör denna oerhört goda salladen.

 
Ingen bild

Fredrik

24 juni 2009 21:11

Måste bara säga att maten var mycket god. Min stora kärlek bjöd mig på denna utsökta maträtt. Tack

 
Ingen bild

Linda

25 juni 2009 00:02

Va roligt att höra Fredrik! =)

Ska försöka sticka in med fler middagstips framöver =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards