Nya äventyr

Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Linda Nordstrand - 30 juni 2009 23:15


Sov ända till kl.11.30 imorse! Vi gick och la oss ganska sent igårkväll, och då ville jag att vi skulle se en film i sängen som jag kunde somna till. Jag valde Moulin Rouge...inte bra! Det är en av mina absoluta favorit filmer, och det var ganska länge sen jag såg den nu, vilket gjorde att jag var vaken hela filmen....inte kunde jag somna till den inte. Den är ju så fantastisk! =) Resultatet vart att vi såg klart den, och jag somnade någon gång efter kl.04....men jag har ju semester och får vara uppe och nattsudda så mycket jag vill =)


Dagen gick åt till att slappa, kolla tv och sola på balkongen. Det var lagom temperatur på balkongen idag, skönt! =)


Vi åt middag ute hos mamma och pappa, och vilken grymt god middag det var! Grillad entrecote, vitlökssmör och grillad potatis! Köttet var så smaskigt, och sånna grillade potatisar är otroligt goda! Man förkokar potatisen, sen grillar man dom med marinad på...sååå mumsigt! Det var det godaste jag har ätit på länge =)


Ikväll blir det slappa i soffan som gäller, sen imorgon kör festen igång. Det blir 4 dagar på Gatufesten, ser fram emot det! =)


Av Linda Nordstrand - 30 juni 2009 12:55


Igår på dagen åkte jag ut till mamma och pappa för att tvätta och sola. Det var jätte skönt att kunna slänga in en maskin, och sen gå ut och lägga sig på en filt på gräsmattan och sola tills det var dax att hänga kläderna, och slänga in en ny omgång med kläder. Det blev 4 maskiner allt som allt. Medan andra maskinen tvättades åkte jag och mamma iväg till skoaffären i Bommen. Jag var ute efter ett par sandaler, eftersom det är så varmt. Jag hittade faktiskt ett par fina, så jag slog till! =)


Andreas var hemma och pluggade till teoriprovet han ska skriva på fredag (för motorcyckel). Jag håller tummarna för att han klarar det =)


Jag kom hem vid ca.19.30...då käkade vi middag och tittade lite på tv. Sen vid kl.21 gick jag ut och tog en kvällsprommis. Det var en jätte fin sommarkväll. Jag gick och funderade och lyssnade på musik i i-poden. Det var fantastiskt skönt!


Jag skulle passa så otroligt bra att leva i en musikal. När jag är ute och går så där, blir jag så grymt sugen att "brista ut" i dans ibland. Jag älskar ju musik och dans, det gör mig så fantastiskt lycklig i själen =)


Det kom en gammal klassiker i i-poden som fick mig verkligen att drömma mig bort! Jag kunde se mig själv gåendes på en bred väg, med gröna ängar på båda sidorna, en het sommarkväll, solen i ansiktet, och en varm sommarvind blåser lätt i kläderna. I början av låten går jag ensam sjunger (jag kan inte sjunga, men i fantasin kan man göra det mesta ;)) och dansar. Det dyker upp fler människor efter vägen som sluter upp med mig, så vi blir fler och fler eftersom. Otroligt nog kan alla låten och dansstegen såklart, fast ingen har träffats förut =P

Tjejerna har färgglada sommarklänningar på sig, sånna som kjolarna står rakt ut när man snurrar. Det är glada ansikten överrallt. I början av låten är det mest lätta små danssteg medan alla struttar ner för vägen, men när blåset kommer igång i låten senare, blir det mer större och mer avancerade steg. =)

Kan du se det framför dig? Tänk musikal...


Jag har lagt med länken till låten som fick mig att fantisera fram detta scenario. När du lyssnar på låten, höj volymen och blunda*, fantisera dig bort till mig, och dom andra som struttar ned för vägen. I din dagdröm är det självklart du som har huvudrollen i musikalen såklart! =)


http://www.dailymotion.com/video/x4n5c_lionel-richie-all-night-long_music


* Titta inte på musikvideon direkt, gör gärna min övning först, blunda så du kanske kan känna känslan jag hade. Men titta på videon sen...den är töntigt skoj....kolla in kläderna....80-tal på högnivå! =P


Jag har otroligt livlig fantasi, det har jag haft hela mitt liv. Min hjärna dagdrömmer sig lätt bort.


Låten är en smula töntig, men det är en fantastisk klassiker dock. Den fick mig att drömma mig bort i sommarkvälls solen...kanske en nerdig fantasi...men det står jag för! =)


"Du är inte som alla andra barn", som min första riktiga pojkvän Marcus brukade säga till mig, jag var 18 år då. Han menade det i en positiv bemärkelse, och jag gillar det...för varför ska man vara som alla andra? =)


Jag skulle gärna leva i en musikal. och jag tror att jag har några kompisar som gärna skulle leva där med mig, eller hur? =D


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards