Nya äventyr

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Linda Nordstrand - 21 juni 2009 22:15

Sov i sängen inatt, hade bullat upp med massa kuddar, så jag kunde sova halvsittandes. Det gick rätt bra att sova så, hostade, men fick inga riktiga hosta-upp-lungorna-attacker, så det var ju skönt! =)


Idag var det ju soool ute, härligt att se! =)

Synd bara att jag inte kunde vara ute och njuta av den. Jag blir varm bara jag rör på mig när jag är inne, så det kändes inte som det skulle bli så bra att vara ute i heta solen. Tror jag har en släng av feber kanske, och hostan håller i sig. Jag känner mig inte riktigt 100% kry än, men med lite mer vila så är jag nog frisk snart.



Såg en film på Canal+ idag; Pakten, en thriller med bla Taylor Kitsch (Riggins i Friday night lights)...den var helt okej. Att titta på Taylor Kitsch en stund är ju inte helt fel lixom, eller hur Pernilla? ;)

Det är skönt att ha alla Tv1000 och Canal+ kanalerna att zappa imellan nu när man är hemma hela dagarna. Finns ju inte så mycket annat att göra än att titta tv och film när är sjuk.


Idag åt vi tacos till middag, det är ju så himla gott!! Det går ju så himla fort att göra också...det finns bara positiva saker att säga om med denna mumsiga rätt =)


Andreas min älskling spelar ikväll, han har inte gjort det på flera dagar nu. Han har hållt mig sällskap i soffan, vilket jag tycker jag är jätte mysigt! Men han måste ju få spela ibland också såklart, han tycker ju så mycket om att spela.

Själv passar jag på att se filmen; Marie Antoinette på Canal+, jag har inte sett den förut. Mitt första intryck hittills är att alla kostymer är fantastiska, och Kirsten Dunst är så söt i sina skrattgropar =)


Nu ska jag koncentrera mig på filmen, sov gott mina vänner!


Av Linda Nordstrand - 21 juni 2009 17:19

Jag köpte ju äntligen nya svarta sneakers förra veckan, här kommer en liten bildredovisning på dom nya respektive dom gamla skorna =)


Dom gamla trotjärnarna Le qoc sportif har sjungit på sista refrängen, efter har hängt med på jobbet varenda dag sen jag började på ikea över 4½ år sen. Jag hade dom innan jag började på ikea också, så det är inte konstigt att dom ser ut som dom gör!


Här mina nya SNYGGA sneakers...Converse i svart skinn =)


 Jämförelsebilder kommer här, grymt vilken skillnad va? hehe!

 


Jag har ju ett par till älsklingar också, som jag köpte för någon månad sen. Dom är också grymt snygga (om jag får säga det själv), och otroligt sköna!


 Mina älsklingar tillsammans =)



Jag är så grymt nöjd över mina nya sneakers! SOM jag har letat ett par snygga svarta sneakers på sista tiden! Äntligen i onsdags hittade jag dom perfekta...YEAY! =) Jag hade några minuter över innan jag skulle klippa mig, så jag gick in på Intersport och kikade, och där stod dom...HALLELUJA!

Andreas hade hotat med att kasta dom gamla, och nu när jag ser jämförelsebilderna förstår jag verkligen varför!!! =P


Jag kommer blogga ikväll om vad som har hänt denna dag, det här var bara en liten parantes. Lite skryt kanske man kan kalla det också ;)


Av Linda Nordstrand - 21 juni 2009 00:07

En till natt har spenderats i soffan pga hostan...nu vill jag bli frisk! Vill kunna ligga normalt i sängen utan att hosta lungorna ur mig. Vill kunna somna bredvid Plutis jue, inte ensam i soffan. Jag fick ett hostanfall idag på dan, hostade så mycket att jag trodde lungorna verkligen skulle hoppa ur mig...usch och fy! =/

Det är bara vila som gäller, så förhoppningsvis är jag snart frisk igen!

Skulle igentligen jobba imorgon (söndag), men jag blir hemma, jag måste se till att bli av med hostan ordentligen först.


Dagen och kvällen har tillbringats i soffan igen, vilat på hög nivå. Legat och kollat på tv och film, och kramat och pussat på Andreas en massa såklart.


Det enda jag var uppe och gjorde idag var att ge Andreas ett fotbad med tillhörande pedikyr. Jag vet att jag har några kompisar som tycker det är otäckt med fötter, men jag har inga problem med det, så Plutis fick bli lite ompysslad idag.

Jag tycker om att pyssla om den jag tycker om, det får mig att må bra =)


Inatt tror jag att jag ska försöka prova att sova i sängen, se hur det blir med hostan. Jag har legat i soffan i 2 dygn nu, börjar bli väldigt less. Jag har en grymt skön soffan dock, så det är bra sånna här gånger!


Jag vill tacka för alla grattis på namnsdagen jag har fått idag. Hade glömt bort det själv att det var Linda dagen idag, men så fick jag mitt första grattis-sms av Sara imorse, då vart jag glad =)


Sov gott alla mina vänner - Love U all!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards