Nya äventyr

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Linda Nordstrand - 22 juni 2009 21:40

Jag sov i sängen inatt, men jag var tvungen att flytta mig till soffan vid 6-tiden eftersom jag hostade så mycket. Det blev mycket bättre när jag halvsatt i soffan och sov, så det var ju skönt. Man behöver ju sova för att bli frisk någongång.


Det har inte hänt nåt spännande idag direkt, jag har vilat i min kära soffa som vanligt.


Jag kom och tänka på idag hur det var när man var sjuk, och man var yngre och bodde hemma.

Om jag hade varit sjuk några dagar, hände det ibland att mamma bad mig att flytta mig till soffan eller till deras säng. Sen städade mamma mitt rum, vädrade ur och bytte sängkläder. Jag duschade, sen fick man lägga sig i sitt nystädade rum med nya lakan i sängen...underbart! Jag kände mig alltid mycket bättre sen. Mammor är fantastiska att ha när man är sjuk! =)


Höjdpunkten idag har varit våfflor med jordgubbar och grädde till middag =)


Jag får se om jag provar sova i sängen inatt igen, eller om jag kryper ner i min vän soffan direkt. Ska ta lite hostmedicin nu iallafall.


Ps. Vi kan väl alla sända lite goda tankar till min mormor som ligger på sjukhus med lunginflammation, så hon blir frisk snart. ds.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards