Nya äventyr

Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Linda Nordstrand - 19 juni 2009 22:39

Jag sov i soffan inatt, så jag kunde halvsitta när jag sov, man brukar inte hosta lika mycket då. Tittade på en film tills jag somnade. Vaknade vid kl.04, och var upp och kissa, sen var det kört, hostan satte igång rejält...JOBBIGT!

Andreas som fortfarande var vaken, kom in med ett glas vatten, pratade lite och kramade om mig. Han sa att han hade varit och tittat till mig när jag sov, och startat om filmen ifall jag hade vaknat, så jag kunde somna om till den igen. Han är ju så snäll och söt! Det är så skönt att ha honom här!

Försökte somna om, men hostan ville inte ge sig. Var upp och kollade i medicinlådan, tog lite Bricanyl, tänkte att det öppnar luftvägarna en smula. Sen hittade jag faktiskt hostmedicin i kylen, Lepheton, det är röd triangel på den, och meningen att man ska ta den till natten för den är rogivande, tog en slurk av den också. Grejen är att jag blir pigg istället för trött av den, den verkar helt tvärtom på mig. Gick och la mig igen, låg och skaka av Bricanylen och blev pigg av Lephetonen =/ Hostan gav sig efter ett tag iallafall, så det var ju skönt! Det är jätte frustrerande dock att bli pigg av hostmedicinen, man vill ju bara sova!

Låg hela dagen i soffan, somnade till hela tiden, var helt slut efter nattens kraxande.


Eftersom jag är sjuk, så har jag och Andreas firat midsommarafton med att vara hemma, äta gott och mysa i soffan. Vi bakade skink & permesanbollar tillsammans först, dom vart inte riktigt lika bra idag som dom brukade, dom vart lite degiga på nått vis, men dom var goda iaf. När ostbollarna var klar åkte vi iväg en sväng till Statoil och inhandlade lite gotta. När vi kom hem så var det dax för middag, Margits fläskfilé stod på menyn idag, MUMS! Det var riktigt gott som vanligt! Man kan alltid lita på Margit =)



Skink & permesanbollarna ser väl smaskens ut?


 Bara en massa gotta i bilden =) Den sötaste smög visst oxå in i bilden;)


Margits fläskfilé är alltid en hit!


Vi har tillbringat kvällen i soffan, kollat på tv och film.

Summering av midsommar detta år; en väldigt lugn och mysig afton!


GLAD MIDSOMMAR till alla mina nära och kära! =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards