Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Leva i en musikal

Av Linda Nordstrand - 30 juni 2009 12:55


Igår på dagen åkte jag ut till mamma och pappa för att tvätta och sola. Det var jätte skönt att kunna slänga in en maskin, och sen gå ut och lägga sig på en filt på gräsmattan och sola tills det var dax att hänga kläderna, och slänga in en ny omgång med kläder. Det blev 4 maskiner allt som allt. Medan andra maskinen tvättades åkte jag och mamma iväg till skoaffären i Bommen. Jag var ute efter ett par sandaler, eftersom det är så varmt. Jag hittade faktiskt ett par fina, så jag slog till! =)


Andreas var hemma och pluggade till teoriprovet han ska skriva på fredag (för motorcyckel). Jag håller tummarna för att han klarar det =)


Jag kom hem vid ca.19.30...då käkade vi middag och tittade lite på tv. Sen vid kl.21 gick jag ut och tog en kvällsprommis. Det var en jätte fin sommarkväll. Jag gick och funderade och lyssnade på musik i i-poden. Det var fantastiskt skönt!


Jag skulle passa så otroligt bra att leva i en musikal. När jag är ute och går så där, blir jag så grymt sugen att "brista ut" i dans ibland. Jag älskar ju musik och dans, det gör mig så fantastiskt lycklig i själen =)


Det kom en gammal klassiker i i-poden som fick mig verkligen att drömma mig bort! Jag kunde se mig själv gåendes på en bred väg, med gröna ängar på båda sidorna, en het sommarkväll, solen i ansiktet, och en varm sommarvind blåser lätt i kläderna. I början av låten går jag ensam sjunger (jag kan inte sjunga, men i fantasin kan man göra det mesta ;)) och dansar. Det dyker upp fler människor efter vägen som sluter upp med mig, så vi blir fler och fler eftersom. Otroligt nog kan alla låten och dansstegen såklart, fast ingen har träffats förut =P

Tjejerna har färgglada sommarklänningar på sig, sånna som kjolarna står rakt ut när man snurrar. Det är glada ansikten överrallt. I början av låten är det mest lätta små danssteg medan alla struttar ner för vägen, men när blåset kommer igång i låten senare, blir det mer större och mer avancerade steg. =)

Kan du se det framför dig? Tänk musikal...


Jag har lagt med länken till låten som fick mig att fantisera fram detta scenario. När du lyssnar på låten, höj volymen och blunda*, fantisera dig bort till mig, och dom andra som struttar ned för vägen. I din dagdröm är det självklart du som har huvudrollen i musikalen såklart! =)


http://www.dailymotion.com/video/x4n5c_lionel-richie-all-night-long_music


* Titta inte på musikvideon direkt, gör gärna min övning först, blunda så du kanske kan känna känslan jag hade. Men titta på videon sen...den är töntigt skoj....kolla in kläderna....80-tal på högnivå! =P


Jag har otroligt livlig fantasi, det har jag haft hela mitt liv. Min hjärna dagdrömmer sig lätt bort.


Låten är en smula töntig, men det är en fantastisk klassiker dock. Den fick mig att drömma mig bort i sommarkvälls solen...kanske en nerdig fantasi...men det står jag för! =)


"Du är inte som alla andra barn", som min första riktiga pojkvän Marcus brukade säga till mig, jag var 18 år då. Han menade det i en positiv bemärkelse, och jag gillar det...för varför ska man vara som alla andra? =)


Jag skulle gärna leva i en musikal. och jag tror att jag har några kompisar som gärna skulle leva där med mig, eller hur? =D


 
 
Maria

Maria

30 juni 2009 21:54

Det är en riktig klassiker, blir så glad när jag hör den:))
Jag följer gärna efter med en kjol som står ut när jag snurrar och dansar med dig:)
kram

http://www.maria76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

30 juni 2009 22:10

Va bra Maria =)
Då dansar vi nedför vägen i solskenet =)

På gatufesten kanske vi dansar nedför gatan på riktigt också ju =)

kram!

 
Maria

Maria

30 juni 2009 22:23

Det tycker jag absolut att vi ska göra:))

http://www.maria76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards