Nya äventyr

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Linda Nordstrand - 23 maj 2010 11:51

Igår fick jag äntligen spendera dagen med Jenny som är hemma över helgen   


Vi började dagen med att äta lunch på stan. Jenny var så sugen på en riktigt god kebabtallrik, så vi gick på Keban City och åt. 

Jag åt kebabsallad eftersom jag går på diet, men det är ju riktigt gott, så det var nöjd jag med. Portionerna där är gigantiska dock, så jag åt väl typ en tredjedel av det som låg på tallriken. Jag bad om dressingen på sidan, och ringlade bara lite grann över salladen.   


Efter vi var mätta och nöjda så gick vi en sväng på stan och kikade i affärer. Vi köpte var sin klocka på Ur & Penn.

Det här är den klockan jag köpte (Klicka på bilden för förstoring)

  

Den är faktiskt finare i verkligheten    Jag är jätte nöjd med den!


Efter vi hade kikat runt på stan en sväng, åkte vi ut till Sara och hälsade på henne   

Vi satt ute i trädgården, fikade och surrade "skit" i ett par timmar. Sara hade bakat en jätte god kaka som hon bjöd på. Jag tog en liten bit, och med lite glass till, man måste unna sig något gott ibland också   Sara hade gjort ett bra jobb med bakningen, det var smaskens!  

Vad fantastiskt skönt det är att bara sitta och samtala med några av sina bästa vänner. Det är som honung för själen! Fler sånna dagar står på min önskelista   


När jag kom hem, så hade Andreas plockat undan lite, kört diskmaskinen, och dammsugit. Det är härligt att komma hem till det   


Andreas pappa kom förbi med en domkraft för dom skulle kika lite under bilen. När vi åkte hem i fredagskväll, så lät det under bilen. Ljudet vart värre och värre hela tiden. Andreas trodde att det var hjullagret som hade gått.


Medan Andreas gick ut och mekade med bilen, så började jag med maten. Vi hade kassler i kylskåpet, så jag tänkte att jag skulle göra en pastasallad med den. Jag hackade upp kasslern och la den i en plastbytta. Jag skulle koka ägg också, så jag satt på en kastrull för att koka dom. Jag gick in i vardagsrummet en kort sväng för att sätta på lite musik. När jag kommer tillbaka till köket, så hör jag hur det fräser. Då ser jag att jag har satt på fel platta!! På den platta som är igång, står plastbyttan med kassler i! Jävla skit! Plastbyttans botten har totalt smält över hällen    Jag tänkte att nu är ju spisen förstörd, men jag fick faktiskt bort all plast, så det var ju bra! Kasslerna var förstörd dock.

Jag kokade klart äggen, kollade att alla plattor verkligen var av, sen gick jag ut till Andreas och hans pappa.

Jag fick då reda på vad ljudet hade kommit ifrån. Ett av däcken satt löst! Dom på verkstan hade nog glömt bort att dragit åt muttrarna när dom hade lagat bromsarna! Ljudet kom ifrån att ljulet vobblade fram och tillbaka. Tänk om däcket hade åkt av när vi körde...det hade kunnat gått riktigt illa! Hemska tanke!

Andreas drog åt alla muttrar, så nu behöver vi inte vara rädd att vi ska tappa ett däck i farten.


Vi sa hejdå till Andreas pappa, sen åkte vi på affären och köpte ny kassler   

Det var riktigt gott med kassler/pasta-sallad faktiskt!


På kvällen myste vi i soffan. Vi såg filmen Wolfman, den var inte bra! Jag satt och fnyste/fnittrade lite titt som tätt under filmen, för det var så töntigt eller dåligt gjort. Jag rekommenderar inte den filmen.


Efter filmen kröp vi ner i sängen och kollade på serien 24. Det är vår nya sovrutin. Jag har inte sett den serien innan, men ha velat sett den. Vi har nu börjat se säsong 1. Vi tar ett avsnitt varje kväll i sängen innan vi somnar   


Vilken härlig dag det var igår!


Att få umgås med Jenny och Sara, som är några av mina favorit människor på jorden, gjorde att jag samlade på mig lite skön energi. Det är sånna människor man ska ha nära sig, sånna som ger energi. Sedan få mysa i soffan med min fina Andreas gör mig alltid glad   


Love it!


  



Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards