Nya äventyr

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Linda Nordstrand - 4 maj 2010 20:57

Jaha...då var det ett tag sen jag skriv sist igen. Vad har hänt på sista tiden då?


Det har mest varit jobb på schemat, men jag har hunnit med lite andra grejer också faktiskt.


I torsdags efter jobbet var jag och klippte mig...jätte skönt! Jag vart riktigt nöjd.   


I fredags var det ju sista april, och det firade vi med att gå ut och äta med mina föräldrar. Vi passade på att fira Andreas nya jobb också. Vi åt på Tusen och en natt...tre rätters middag....dom hade riktigt bra mat där. Vi var alla nöjda med både mat och atmosfär. Dit kan man absolut gå och äta igen. Efter middagen åkte vi en sväng för att kolla om vi såg någon brasa, men vi såg tyvärr ingen. Det var rätt kyligt, så vi ville inte kliva ut ur bilen ändå. Vi nöjde oss med att åka runt och kika på hus. Mamma och pappa ska måla om huset till sommaren, så mamma ville kolla in lite husfärger   


På lördagskvällen gick jag och Andreas på bio. Vi såg Iron man 2. Filmen var helt okej, men kanske inte en film man hade behövt se på bio. Vi hade högre förhoppningar på filmen faktiskt, så vi vart en smula besvikna. Iron man 1 var absolut bättre. Det är alltid trevligt att gå på bio dock!


På söndag så åkte vi ut till Birsta för att Andreas skulle klippa sig och handla lite nya kläder inför jobbstart. Medan Andreas klippte sig så gick jag och kolla runt lite, och hittade något jag har sökt. Jag fick äntligen köpa ett par svarta skor som jag har varit ute efter. Jag har faktiskt kollat på dom där skorna innan, men jag köpte dom aldrig då...nu var dom sänkt med 200:-...så då slog jag till direkt    Det är ett par halvhöga svarta skor som passar till det mesta...jag är nöjd!


Andreas shoppade två par nya jeans (alla hans gamla är sönder), ett skärp, och ett par lite snyggare sneakers. Han köpte ett par svarta Lacoste sneakers, som passar mycket bättre till jobbet än dom vita skateskorna han annars har. Mycket flådigt!   


När vi hade shoppat klart, åkte vi en sväng ut på Alnö för att hälsa på Andreas moster och familj. Vi fikade och surrade i någon timme innan vi åkte hem. Trevligt var det! Vi säger ofta att vi ska åka på hälsa på "den och den och den", men det blir aldrig av. Det är skönt när man kan bocka av någon från "listan" imellanåt   Det svåra är att inte låta det gå så långt mellan gångerna bara!


Igår jobbade Andreas sin första dag, och idag har han varit iväg på sin andra dag!   

Han är nöjd och glad att få komma ut och jobba. Grabbarna han jobbar med är tydligen trevliga också, så det är ju toppen! Han jobbar ju även med en av hans bästa kompisar Åsse (Andreas Åsman), så det är ju jätte kul för honom! Det var Åsse som rekommenderade min Andreas för jobbet, det är bra med kontakter!   


Älsklingen är trött efter första dagarna på jobbet, så han ligger faktiskt redan och sover   Gullet mitt!   


Jag själv har varit ledig idag, det har varit jätte skönt! Jag har pysslat med lite olika saker idag.

Jag har rensat datorn, och lagt över serier och filmer på externa hårddisken, datorn började bli riktigt överfull!

Jag har städat undan lite i köket.

Jag har slappat i soffan och kollat serier.

Jag har gjort ett pass på crosstrainern.

Jag har provat en tränings DVD som man fick med tidningen Topp Hälsa. Det var Paolo Roberto som var ledaren, den funkade fint tycker jag!

Jag har lagat middag till min hårt arbetande sambo   

Jag har pratat i telefon med Sara. Love U!


Jag är riktigt nöjd med min dag!


Nu ska jag jobba 6 dagar i rad framöver, så jag är inte ledig förrän nästa tisdag igen...


Dom ringde förresten från Ikea och berättade att jag inte fick personaladm jobbet idag. Det var väntat dock, så jag hänger inte läpp alls. Jag har ju ändå skrivit på ett kontrakt på ett vikariat på min avdelning (kök), som sträcker sig från April-Augusti   


Nu ska jag slappa lite i soffan innan det är dax för sängen. Guud, va ovant det är att jag går och lägger mig efter Andreas   


Tiderna ändras....men det är en bra ändring!


  





Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards