Nya äventyr

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Linda Nordstrand - 18 maj 2010 21:55

Förra måndagen gick jag med i Viktklubb.se. Jag har provat allt möjligt för att gå ner i vikt, och jag tänkte att det här kommer inte funka det heller...men jag ger det ett försök. Jag hade hört om tjej på jobbet, som använt metoden och som gick ner typ 17 kg på inte allt för lång tid. Det lät ju bra, jag ger det en chans tänkte jag.


Det har börjat riktigt bra faktiskt. På första veckan gick jag ner 2,3 kg   

Det känns bra att jag fick resultat på en gång, så man känner sig peppad att fortsätta. Får se hur det går i fortsättningen, jag ska ge det en ärlig chans iallafall  


Idag har jag varit ledig, och det har varit jätte skönt!


Jag började dagen med att vakna till i soffan, med frukost och serier, som vi alla vet är en av mina favoritsysslor   


Efter det masade jag mig upp ur soffan, och tog tag i lägenheten. Jag blir såååå irriterad över att jag måste städa varenda gång jag är ledig   Ännu mer irriterande är det när det är en jätte fin dag ute! Jag skulle bara vilja skita i städa, men jag kan liksom inte låta det vara heller. Det är ju mycket skönare att vara ledig i en städad lägenhet.

Jag plockade ur diskmaskinen 3 gånger idag. Jag plockade ut disken som var i maskinen sen innan, sen så körde jag den 2 gånger till efter det. Vi har haft problem med rören under diskhon några dagar. Vattnet har inte velat rinna undan ordentligt, så vi har samlat disk på hög. Nu funkar rören bra igen dock, så det känns ju jätte bra!

Jag samlade ihop alla kläder som ska tvättas. Både jag och Andreas har en förmåga att lägga kläder lite här och där.

Jag skrubbade toaletten och handfatet, så nu känns det fräschare där.

Jag röjade undan i hela lägenheten, skönt att det är ju gjort! Nu känns det bättre att vara hemma. Vi skulle behöva dammsuga och torka golven dock, men det hoppas jag att Andreas kanske kan ta tag i, helst utan att jag behöver säga till honom att han ska göra det Någon rättvisa ska det väl vara!   


Resterande av dagen har jag bara gjort saker för mig själv, som får mig att må bra! 

Jag har noppat och färgat ögonbrynen.

Jag har suttit ute på balkongen i solen och läst tidningen Topp Hälsa som damp ner i brevlådan idag. Jag gillar den tidningen jätte mycket. Jag läser den från pärm till pärm   

Jag har inte haft tvn på under hela dagen, utan jag har poppat musik istället. Musik gör mig väldigt glad!

Jag slog på tränings DVDn med Paolo Roberto, och körde igenom det passet. Det tar bara ca 20 min, men man får röra på hela kroppen, så det är ju bra!


När Andreas kom hem från jobbet, åkte vi iväg på affären och handlade mat, och fixade middagen.


Jag kollade på Biggest loser efter maten, sen gav jag mig ut på en promenad/joggingtur.

Jag joggade 4 lyktstolpar och gick 2 lyktstolpar hela vägen runt. Det var jobbigt imellanåt, men jag bet ihop och kämpade på. Det gick riktigt bra! Jag tycker faktiskt att det är roligt att jogga. Det hade jag aldrig trott att jag skulle tycka innan jag gjorde mitt första försök!   


Jag gav mig ut kl.20 på rundan, det var verkligen en skön tid att vara ute. Det var inte så mycket folk i farten, så jag kunde koncentrera mig på mig själv, musiken i lurarna och joggandet. Det var lagomt varmt också. Härligt! Det känns så himla bra efteråt när man kommer hem. Jag är genomsvettig och nöjd med mig själv! Jag orkade mer den här gången, precis som jag skrev förra gången!   


När jag kom hem så drack jag ett stort glas iskallt vatten, och åt ett äpple.

Sen hoppade jag i duschen/badet, och gjorde mig riktigt ren och fin överrallt. Skönt efter ett svettigt pass!


Vilken härlig dag det har varit! En spa dag...med sol, musik, läsning, trimning och träning   


Va fantastiskt skönt det är att tiden har kommit, när man kan ha balkongdörren på vid gavel hela dagen förresten. Klockan är nu nästan 23, och dörren står fortfarande öppen, och det känns absolut inte kallt. Love it!


Nu är det dax att hoppa i säng, jobbar ju imorgon.


  








Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards