Nya äventyr

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Linda Nordstrand - 12 maj 2010 14:33


Tänka sig att det har gått en vecka sen jag skrev nått i bloggen igen. Jag har verkligen kommit av mig med bloggandet. Det blir väl lätt så när man jobbar mycket. Det blir inte så mycket tid över till skrivandet.


Jag har varit ledig igår och idag, och det har varit grymt skönt!   


Skönt att det har varit bra väder också, det har fått mig att komma ut och jogga! Det känns jätte bra, för det har gått nästan 1 månad sen jag var ute och joggade sist. Igår började jag där jag slutade sist (jogga 3 lyktstolpar, gå 2 lyktstolpar), och det gick jätte bra!   

Idag så ökade jag till att jogga 4 lyktstolpar och gå 2. Det gick relativt bra det också. Det gick jätte bra i början! På slutet när jag var vid Bergsåker/Granlo-bron började jag bli trött dock. Jag kämpade på, men gick ibland lite längre än 2 lyktstolpar. Jag joggade alltid mellan 4 lyktstolpar dock. Jag känner mig nöjd iallafall. Nästa gång kommer jag orka mer!   


Igår på e.m tog jag en tur ut till Birsta. Jag skulle köpa en matvåg och lite andra grejer. Jag köpte en svart enkel kjol och svarta mönstrade knästrumpor, blir bra att ha tillsammans med att par svarta leggings tänkte jag   

När jag var där ute så ringde pappa och sa att verkstan hade ringt och sagt att våran bil var klar. Dom skulle vänta kvar på verkstan om jag kunde komma ut och hämta bilen direkt. Jag avbröt min shoppingtur och kastade mig i bilen (mammas) och åkte ut och hämtade bilen. Skönt att den är lagad, trots att vi är några tusen fattigare. Vi fick ett bra pris dock, så vi ska inte klaga   


Min älskling har jobbat i 1½ vecka nu   Det är toppen!

Det är skönt att han har fått rutin i vardagen. Det är jätte skönt att vi går och lägger oss samtigt nu för tiden. Förut satt ju han upp långt in på natten, och jag gick och la mig eftersom jag skulle upp och jobba. Nu går vi och lägger oss, och tittar på någon serie innan vi somnar tillsammans. En mycket bra förändring!  


Andreas börjar alltid tidigare än mig, så nu kan jag poppa musik när jag gör mig iordning på morgonen. Love it!   

Förr i tiden lyssnade jag alltid på musik när jag gjorde mig iordning, men när Andreas låg och sov så ville jag inte störa honom.

Nu för tiden har Andreas redan åkt när det är dax för mig att göra mig iordning, så nu kan jag starta dagen med musik igen   Härligt!


Nu har Andreas precis kommit hem från jobbet, så jag ska umgås med honom en smula.


  






Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards