Nya äventyr

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Linda Nordstrand - 28 januari 2010 14:32


Herre guud, vad det öser ner med snö! Nu får det vara nog tycker jag.


Jag var ledig igår (är det även idag), och var ut 2 vändor. På f.m vågade jag mig iväg på Friskis för att träna lunchpasset. Det var inget roligt väder eller väglag, men det var roligt att träna, så jag är glad att jag tog mig iväg   


När jag kom tillbaka hem, så skottade jag parkeringen innan jag ställde tillbaka bilen.

Dom ringde från verkstan på e.m och berättade att Volvon var klar, så vi åkte iväg och hämtade den vid 17-tiden. När vi kom ut och skulle åka, var parkeringen lika full med snö som innan jag skottade    Andreas skottade parkeringen innan vi drog iväg, så vi lätt kunde ställa Volvon där när vi kom hem. Bilfärden upp till verkstaden på Kuben var inte rolig! Det var grymt spårigt, så Andreas mammas lilla bil "hoppade" fram mellan spåren och snöhögarna. Jag körde hem Volvon, skönt att ha den tillbaka   När vi kom tillbaka till Granlo ställde vi Volvon på våran parkering som redan var skottad. Sen fick vi skotta gästparkeringen också, så vi kunde ställa dit Andreas mammas bil.

Det var igentligen tänkt att vi skulle åka ut till Nolby efter det, men vi ville inte ge oss ut på vägarna något mer. Vi blev hemma resten av kvällen. Det fortsatte att snöa, och snöa och snöa! Kl.23 gick vi ut och flyttade på båda bilarna, sopade av dom, och skottade båda parkeringarna igen. Vi tänkte att det kan vara skönt att hålla efter lite, så blir det inte lika mycket att skotta nästa gång.


Idag har jag ägnat mig åt att tvätta och mysa i soffan. Skönt!


Det tråkiga är att det har ju fortsatt öst ner snö sen igår, så det blir att skotta idag också. Balkongen är full med snö igen, så det är inte bara parkeringarna som måste skottas idag. Ingen rast och ingen ro med detta väder! Jag längtar till våren nu!


Nu måste jag ner i tvättstugan igen. Ta det lugnt i snöstormen mina vänner!


Pöss!  


Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards