Nya äventyr

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Linda Nordstrand - 4 januari 2010 21:02

....och båda helgerna har varit lugna och sköna   


Fredagen innan jul vart jag tvär förkyld dock...mådde riktigt dåligt! Jag var jätte snuvig, och hade jätte ont i huvudet och i bihålorna. Huwa...inte skoj! Hade så grymt ont i bihålorna, och ögonen vart jätte känsliga...det rann ur ögonen hela tiden. Det kändes som man ville stänga in sig i ett mörkt rum och sova tills förkylningen var över. Mådde verkligen kasst!


Dagen innan julafton var en stor dag, för då fyllde min älskling 28 år!  GRATTIS TILL ÄLSKLINGEN!

Det firades med att åka iväg till hans föräldrar och käka lite tårta. Vi åkte sedan hem och käkade middag och myste resten av kvällen    Det var skönt att ta det lugnt, för jag var inte riktigt frisk än.


Andreas fick "Rock band" till Wii'et av mig i present. Så nu kan det bildas band på Vikingavägen framöver


Jag var ganska kry till julafton iallafall, och det kändes ju jätte skönt! Hade ju inte velat legat hemma ensam på julafton! Andreas skjutsade ut mig till Nolby, så jag kunde fira med min familj, sen åkte han ut till sin familj och firade i Matfors, sen kom han och hämtade mig kvällen. Killen med körkort liksom   


På juldagen låg jag och slappade hela dagen...så skönt! Efter att ha varit sjuk i en vecka, så blir man rätt trött efter en hel dag med familj och tomte.

På kvällen gick jag och älsklingen på bio...Avatar. Jag tyckte den var riktigt bra....Andreas var lite besviken dock. Han tyckte att själva historien har gjorts om och om igen. Det kan jag väl hålla med om. Det var ju typ "Dansa med vargar" fast i en annan tappning....men som sagt jag tyckte den var bra iallafall! Den var 2 tim 41 min lång...men jag tyckte inte att det kändes som så....tiden gick väldigt fort faktiskt...och det betyder ju att jag inte hade tråkigt   


På annandagen jobbade jag på dagen, sen träffade jag Jenny och Maria på kvällen. Det var jätte mysigt och trevligt att få sitta och prata en hel kväll    Det är ju allt för sällan man har chansen till det, sedan Jenny-gumman vart Sthlms-bo.

Jag och Andreas var bjuden på middag i Nolby samma kväll, men eftersom Jenny kunde träffas då, så ville jag hellre göra det.

Jag vart väldigt förvånad, imponerad och glad när Andreas bestämde sig att åka ut till min familj ensam och käka middag. Familjen vart väldigt förvånad, imponerad och glad dom med!  

Han är ju för underbar min älskling!    


Dagarna fram till Nyår jobbade jag sedan.


På nyårsaftons-dagen åkte jag och älsklingen och hälsade på Andreas syster Henny och hennes sambo Fredde. Vi kom iväg vid 14-tiden tror jag...sen tog det drygt en timme att åka dit...dom bor ca 1 mil bortom Fränsta. Vi fikade och spelade lite Xbox 360. Det var trevligt!   Vi stannade några timmar...sen åkte vi hemmåt igen. Det vart en jätte jobbig bilfärd. Det hade hunnit blivit mörkt, och så hade det snöat lite. Jag har blivit så himla åkrädd på vinterunderlag sen jag åkte i diket vid Timmervägen för något år sedan. Jag mår fysiskt och psykiskt dåligt. Jag får ont i magen...det blir nästa samma känsla i magen som när man åker en karusell. Jag sitter och spänner mig...och tankarna virrvlar i huvudet. Ögonen vattnas av tårar lite titt som tätt...för jag blir så rädd. Svin jobbigt faktiskt!


När vi kom hem lagade vi middag...fläskfile, hasselbacks potatis, och 3 peppars bea. Det var super gott!   

Det värsta var att det var hockey precis när vi skulle äta...så vi satt alltså och åt nyårsmiddagen framför tvn, och tittade på hockey! Mäkta romantiskt!

Vem i helvete kommer på att sända hockey på nyårsafton?

Jag tyckte det var olidligt tråkigt    Jag pinade mig själv ganska länge och tittade på eländet, men efter ett tag kände jag att jag stog verkligen inte ut längre....så jag gick och tog ett bad. Det var skönt att få mysa ner sig i ett bad istället. Som tur vad så tog ju hockeyn slut, och vi kunde mysa tillsammans i soffan sedan.

Vi bestämde oss för att åka ner till hamnen och titta fyrverkerierna vid 12-slaget. Vi åkte vid 23.40, och tog med oss en Pommac som vi skulle skåla med. Det vi inte hade räknat med var att varenda kotte skulle ju ner till hamnen, så det var ju jätte långa bilköer! Det myllrade med bilar och fotgängare som skulle ner och kolla på fyrverkerierna. Jag och Andreas firade alltså 12-slaget, och gav varandra nyårs-pussen i en bilkö under Cleas Ohlsson-bron...ja hääre guud vilken nyårsafton!   

När vi väl hade fått en parkeringsplats vid Cleas Ohlsson, så skyndade vi ner till hamnen för att kolla på fyrverkerierna. Vi hann se lite grann, pussas lite grann, och hann dricka lite pommac innan showen var över iallafall. När vi gick tillbaka mot bilen, såg vi att det var några som sköt fyrverkerier på Haga. Dom måste ha lagt ut flera 1000 på raketer! Det var en större show än hamnen hade faktiskt. Vi stog och tittade en stund innan vi åkte hem. När vi kom hem så hade vi jätte mysigt. Det var ett härligt slut på nyårsafton   

Det vart en lite "manodepressiv" nyårsafton...den gick liksom upp och ner.

Hur som helst är jag glad att jag fick spendera den med min älskling som jag älskar så mycket   


På nyårsdagen skulle Andreas vara snäll och skjutsa en kompis till sin bil i typ Oxsta. Det som hände då var att dom åkte på en väg som plogad bredare än vad den var...och Volvon sjönk ner med hjulen i snön. I ett försök att komma upp, så spann hjulen och bilen gled ner i diket med högersidan. Det blev att ringa bärgare som fick dra upp bilen. Det blev en skada på sidan av bilen...en list som lossnade och lite plåtskada. Nu är försäkringsbolaget kontaktat, och slutsumman av det blir 3000:- i självrisk för vagnskada, sen tillkommer summan för bärgaren också. Det finns ju roligare saker att lägga pengarna på. Huvudsaken dock var ju att ingen vart skadad!


I lördags efter jobbet åkte jag ut till Nolby på middag. Min kusin Annelie skulle dit, och jag ville ta chansen att få träffa hennes lilla bäbis. Han sov mest....men han var jätte söt lilla Elton   


Idag var vi på drop-in besiktning på Bilbolaget för att få en tid för reparation på Volvon. Det gick jätte fort...besiktningsmannen gick bara ut och kollade lite snabbt på skadan...knäppte lite kort...sen fick vi ett datum när vi ska dit och lämna in bilen. Den 20.e vart det. Vi glömde att fråga hur lång tid det kommer ta att laga den dock. Det kan ju vara intressant att veta...så vi vet om vi ska låna en bil under den tiden. Ja ja...det löser sig   


Klockan 15 hade jag klipptid i Birsta...jag hade inte klippt mig sen i sommras...så det var verkligen på tiden! Hon klippte ca 10 cm...och nu känns håret friskt igen! Skönt!  

 

Det var ett jätte långt inlägg det här! Måste lära mig att bli bättre att blogga lite varje dag istället! Det är inte alltid man hinner med sig dock. Jag lovar att det inte ska dröja flera veckor till nästa inlägg...promise!   


Puss på er!   

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards