Nya äventyr

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Linda Nordstrand - 10 januari 2010 12:11


Jag har precis skottat balkongen. Det har ju kommit grymt mycket med snö i vinter, och jag har inte varit ut och skottat en endaste gång innan. Det resulterade till att det gick inte att få upp dörren på ballis mer än 20 cm....så jag fick helt enkelt hoppa ut genom fönstret   


Jag har fått dagens work-out iallafall...det är tungt att skotta! Svettigt värre!


Jag fick slita ute på balkongen, medans Andreas satt inne och WoWade...kommer ihåg att det var samma visa förra året. Jag skottade och han satt inne och slappade. EN sak har jag lärt mig av det...


Älskling, flyttar vi till hus...SKA vi ha en snöslunga   

Av Linda Nordstrand - 10 januari 2010 10:29


I fredags var jag på bio med Maria. Vi såg "Har du hört ryktet om Morgans"...en komedi med Sarah Jessica Parker och Hugh Grant. Filmen var väl inte den bästa någonsin...den var okej...men det var inte så man skrattade ihjäl sig direkt. Men men....det var trevligt att gå på bio med Maria iallafall   


Igår var jag ledig. Jag började dagen med att sova ut...låg kvar någon timme i sängen efter jag hade vaknat också...det var skönt!


När jag klev upp började jag pyssla direkt. Började med att städa undan i köket, och plocka ihop tvätten inför kvällens tvättstuga. Sen städade jag bort julgranen och julstjärnorna i fönstren. Det är mysigt med julgrejerna, men det var skönt att plocka bort dom nu. Det känns lite mindre trångt i vardagsrummet när julgranen försvinner   

Efter ha städat och pysslat i ett par timmar, så slog vi på en film. Vi såg "Brothers" med Jake Jyllenhaal, Natalie Portman och Tobey Maguire. Den var riktigt bra! Jag grät vid flera tillfällen...den var väldigt gripande. Skönt att få gråta ut en smula ibland.   


Resten av kvällen tillbringades med att springa ner i tvättstugan titt som tätt, och imellan slappa i soffan.


Idag blir det nog ganska lugnt. Vi måste åka iväg och storhandla dock. Jag rensade ju ur kyl/frys och skafferi i veckan...så nu är det rätt tomt i matförrådet på Vikingavägen. Vi tänkte försöka börja med ett nyttigare liv nu framöver. Jag har lagt på mig alldeles för många kilon det senaste året...huwa!

Jag måste verkligen ta tag i det här nu! Det känns som jag inte har någon kondition eller muskler kvar i huvudtaget. Jag orkar ju ingenting...inte coolt!

Nu är det dags att sluta klaga, och må dåligt över sig själv och istället göra något åt saken    Håll tummarna för mig att jag lyckas   


Nu tror jag att jag ska gå och frosta av frysen   


Pöss   




Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards