Nya äventyr

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Linda Nordstrand - 13 januari 2010 16:35

I söndags blev jag och Andreas bjuden på middag på restuarang Viktoria. Det var mamma och pappa som bjöd....Camilla, Micke, Hanna och Anton var också med.

Både jag och Andreas åt oxfilé provencale. Det är ju hur gott som helst!   


Efter vi middagen åkte vi iväg och storhandlade...vi handlade "Gi-mat"...för nu är det dax att köra igång igen.   


På kvällen gick vi på bio med Maria. Vi såg Sherlock Holmes, jag tyckte den var riktigt bra! Det vart visst 2 st biobesök förra veckan    Alltid lika trevligt med bio! Fick ett mail idag från Bioklubben att mitt guldkort skulle komma på posten snart!   


Det vart en jätte skön söndag, med en trevlig middag med otroligt god mat, sen en bra film och smaskens bio-godis! Ett härligt avslut innan det nya hälsosammare livet skulle börja.


Nu har jag käkat Gi sen i måndags, och som vanligt så går det ju jätte bra   

 Nu gäller det bara att inte falla tillbaka i gamla vanor. Nu gäller det att käka nyttigt och börja röra på fläsket igen. Visst kommer jag få unna mig nåt gott någon gång ibland. Huvudsaken är ju att man inte vräker i sig gotta flera gånger i veckan.   


Jag började i lördags och sen igen i måndags med att göra lite hemma-gympa...mage, axlar, biceps, rumpa och lår. Nu tänkte jag försöka fortsätta med det några gånger i veckan. Det tar ju bara ca 30 min, och man kan titta på tv samtidigt   


Idag har jag varit ledig, och passade på att gå på lunchpasset på Friskis...det var skönt!

Jag tog det rätt lugnt på passet. Det är ju bra att börja lugnt för att känna efter hur mycket man orkar, för att nästa gång kanske öka takten   Bättre det än att ta ut sig för mycket första gången, och sen bli avskräckt för att det var för jobbigt.

Jag förnyade mitt årskort innan jag åkte därifrån...det känns bra! Nu är det bara köra igen, och försöka att inte komma av sig på vägen.   


Nu är det dax att göra middag. Fylld lövbiff, sallad och sås...mums!


Pöss  

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards