Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Det är läskigt där!

Av Linda Nordstrand - 22 oktober 2009 21:56


Senaste dagarna har mest bestått av jobb och åter jobb. Fast nu har jag inte många dagar kvar att jobba innan jag åker iväg på semester dock. Jag har 3 dagar kvar att jobba denna vecka, sen har jag tagit på mig att jobba 1 dag nästa vecka. Jag har lite att fixa innan avresan, så det kan vara bra att få några dagar ledigt innan vi åker. Vi drar ju ner till Sthlm nästa lördag, sen går planet till Kap Verde tidigt på måndagmorgon. Glad


Jag ser fram emot resan jätte mycket! Men jag börjar få lite ångest över att vara ifrån Andreas. Jag kommer sakna honom så otroligt mycket!


Jag har börjat tjuvsolat lite solarium den här veckan. Jag solade 8 min igår och idag...bara för att huden ska få mjukstarta. Jag har ju rätt känslig hud, så det gäller att vara försiktig. Jag ska se till att sola några fler gånger innan jag åker. Nästa gång ska jag sola lite längre tid, nu när jag har vant huden en smula. Jag har solat på Sun City, som ligger på Storgatan, mellan polisstationen och Grönborgs typ. Det är rätt läskigt där tycker jag. Det är alltid tomt när man är där, och det är inte världens fräschaste inredning. När man ligger och solar, så ligger man och bara väntar att någon hemlös eller knarkare ska komma och banka/bryta sig in på dörren! Det är svårt att koppla av ordentligt där kan jag lugnt säga. Man känner ju sig mer trygg där det är mycket folk i rörelse, men där är det verkligen tvär tomt! Det är 2 våningar också, det går en trappa ner, där det tydligen finns solarier också, men dit ner har jag aldrig varit. När man ligger uppe och solar, har man ingen aning om det är några där nere och smyger Förvånad Det skulle inte förvåna mig om man blev smygfilmad där också! Som sagt det är läskigt där! Det som är bra är att det är nära att åka dit, och det är lätt att få parkering. Det har liksom gått fort att åka dit, och sola en snabbis nu på kvällarna när jag har slutat sent på jobbet.

Till veckan när jag är ledig, ska jag nog åka in till stan och sola några gånger på Två bleka kompisar typ. Där känns det så otroligt mycket fräschare. Jag ska ut till Nolby på söndag efter jobbet, för att fira pappas födelsedag. Då kan jag passa på att sola i Bommen också, jag har pengar kvar på mitt solkort där tror jag Glad 


Imorgon ska vi få hjälp av pappa att hämta bänkskivan till datalösning. Det blir grymt bra! Allt kommer bli klart, förutom datastolarna. Datastolarna är rätt dyra, så dom köper lite senare. Det funkar ju med köksstolarna sålånge Glad 


Nu måste jag nog hoppa i sängen, börjar tidigt imorgon. Sov så gott alla där ute Glad




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards