Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Mycket skoj! ....och mycket trött!

Av Linda Nordstrand - 18 oktober 2009 22:21


Då var helgen avklarad...den har varit riktigt trevlig...men också mycket stressig.


I fredags efter jobbet åkte jag hem och slängde i mig lite mat, sen åkte jag till Maria, kom dit strax efter kl.21 tror jag. Jenny var ju hemma i Sundsvall i helgen, så jag ville passa på att umgås lite med brudarna Glad Dom skulle ut och partaja, men jag jobbar ju i helgen, så jag kunde inte följa med ut. Det var jätte trevligt att få umgås i ett par timmar iallafall! Glad Jag var jätte trött, och jäspade hela tiden, tänkte några gånger att jag måste verkligen åka hem och sova...men jag kunde inte riktigt slita mig. Det var så himla trevligt att få umgås med flickorna. Jag skjutsade ner pumorna på stan vid 23.30 dock...sen åkte jag hem och sussade.


Vi fick vinterdäcken sålda i fredags också förresten. Jag hade lagt ut dom för 1500:-, och jag fick 1490:-.

Jag jobbade så Andreas fick visa däcken för en kille som var intresserad. Han bestämde sig för att köpa däcken, och hade väl tänkt att försöka pruta lite. Andreas sa att han hade ingen växel på sig, så killen letade fram det han hade i plånboken, och han fick ihop 1490:-, så killen fick ju pruta....men bara en guldpeng Tungan ute Bra gjort Andreas min älskling Kyss


Upp och jobba på lördag igen..jobbade kl.9-18 Det var grymt mkt kunder i rörelse, så det vart en stressig dag. I och för sig är det alltid kaos på Ikea på helgen Tungan ute Efter jag hade slutat för dagen skyndade jag mig hem och bytte om, vi skulle ha en träff med jobbet kl.19 Jag hämtade upp Malin, och åkte till Olearys för att möta upp dom andra. Vi käkade gott, och satt och surra en stund. Bowling stog på schemat efter det Tungan ute Jag lyckades mycket bättre den här gången måste jag säga. Sist var jag helt kass! Den här gången lyckas jag får strike 2 gånger iallafall Skrattande, och lyckades att kamma ihop mycket fler poäng än sist. 

Självklart gjorde jag en typisk "Linda grej" dock. Jag gör mig redo för mitt kast...ställer mig tillrätta för att gå fram...tar nått steg...svingar bak armen...och HOPPSAN! Bowlingklotet följer inte med fram! Jag tappar klotet i bakåtsvingen. Haha! Det var tur att ingen stog nära och fick klotet på tårna eller nått! Tungan ute Jag förstörde totalt för Christian som var precis på väg att göra sitt drag på en annan bana. När han är på väg att kasta, ser han mitt klot sticka iväg åt fel håll! Haha! Tror ni att jag har blivit något trackad idag för mitt bakåtkast ? Tungan ute


Idag har jag jobbat igen, det var stressig mitt över dagen, sen vart det lite lugnare.

När jag kom hem så lagade jag mat och städade undan/diskade i köket. Tänk om man kunde få hemhjälp! Idag slutade jag kl.18, och tänkte; va skönt att sluta i bra tid, så hinner jag slappa i soffan i fler timmar...hinna hämta igen sig efter en stressig helg liksom. Men icke! Det måste ju lagas mat och fixas. Visst, jag kunde ha skippat att städa undan i köket...men det var så jävla rörigt, och imorgon jobbar jag kl.10-20, så då kommer det inte bli gjort. Jag är ledig på tisdag, men hur kul är det att städa hela sin enda lediga dag i veckan....not so much! Ibland känns det som att man gör inte annat än att vara på jobbet, och när man inte är på jobbet, ska det lagas mat, städas och fixas Obestämd Idag kändes det så himla hopplöst på nått vis. Kan bero på att jag är trött efter helgens bravader. Men....det skulle vara skönt med en butler som lagade mat och städade åt sig imellanåt. Det finns ju roligare saker att göra när man inte är på jobbet menar jag.

Andreas har skött tvätten idag, så det är ju skönt!


Imorgon är det jobb igen. Lång dag...kl.10-20...men sen är jag äntligen ledig en dag! Jag längtar så grymt mycket!! Nu måste jag gå och lägga mig....sov gott på er! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards