Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Äntligen semester!! =)

Av Linda Nordstrand - 27 juni 2009 00:33


Idag har jag gått på semester...YEAY! Det blir 2 veckor som jag får njuta av lite ledighet, det ska bli så fantastiskt skönt! Sommarvärmen är ju äntligen här också, hoppas att det håller i sig nu! Första veckan på semestern är det Gatufesten som gäller, jag och Andreas har köpt 3-dagarsbiljetter. Andra veckan på semestern planerar jag att ta det oootroligt lugnt =)


Fick en liten chock imorse när jag läste Aftonbladet på nätet medan jag åt frukost. Michael Jackson är död! Han var ju min stora idol när jag var liten! Jag hade ett bäddset med honom på...påslakan och örngott, hundratals bilder och posters på väggen. Bad-LP'n gick flitigt på skivspelaren. Jag gjorde danser till hans låtar. Jag och Jenny pluggade hans biografi, sen hade vi förhör med varann. Ett år var jag helt övertygad om att mamma och pappa hade fixat att jag skulle få träffa honom på min födelsedag (men fick bara en cyckel). *ler*

Han var en underlig man, och på senare år har jag inte varit något större fan direkt. Men han har gjort otroligt mycket bra musik! Man måste bara respektera hans talang. Thriller och Bad-tiden var hans bästa enligt mig!

R.I.P Michael...sov gott...


Ikväll har jag varit ute hos mamma och pappa. Bernt och Eva var där också,  vi satt ute på altanen, språkade och grillade korv, jätte härligt!

Mamma och pappa har byggt en walk-in-closet (där vedboden har varit förut), hääääre guud va snyggt det vart! Jag är så avis! Massa garderober med högglansiga vita dörrar, och några med spegeldörrar, grymt bra förvaringslösningar, en byrå i högglans vitt, en öppen hylla för mammas handväskor, ek golv, snygga tapeter, en pall att sitta på i mitten av rummet...så himla flott alltså!


Jag har ju världens bästa föräldrar, jag tror inte jag känner några som är så generös och gillar att hjälpa, fixa och bjuda på saker som dom! När jag åkte hem ikväll, skickade dom med cider till mig och öl till Andreas, för att sponsra oss till Gatufesten. Några påsar chips och jordnötsringar fick jag med mig också. Dom sprang hit och dit för att se dom inte kunde skicka med mig mer saker. Dom är ju för snälla!


"Du är min lilla rosenkvist. Ack så vacker, men kan sticka till ibland" - citerar Andreas från tidigare idag. Detta sa han innan han pussade mig i värsta hollywood-posen (bakåt tippad, hand bakom nacken och ryggen), jag kunde inte annat än le =) Jag gillar den pöjken alltså!



 
 
Ingen bild

Mamma o Pappa

27 juni 2009 15:52

Har man fått 2 underbara tjejer så kan man ju bara skämma bort dom. Puss o kram

 
jenny

jenny

27 juni 2009 19:06

Åh, jag blir så glad när jag läser det här, dels för att jag vet hur underbara dina föräldrar är, men mest för att jag märker hur kär du är =) Kram kram

http://jennylind76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

27 juni 2009 22:19

Ja, mina föräldrar är helt underbara...I´m a lucky girl! =)

Jag är så glad att jag har hittat Andreas också, han är verkligen en fantastisk kille =)

Puss & kram till mamma, pappa och Jenny! Love u all so much!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards