Nya äventyr

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Linda Nordstrand - 12 mars 2010 15:39


Den här låten kör jag i i-poden (bland andra låtar) när jag står på crosstrainern. Den funkar allra bäst tycker jag. Den har en tydlig takt som passar mitt tempo   Den kanske låter för lugn när man bara lyssnar på den rakt upp och ner. Men när man höjer ljudet i i-poden, och man känner takten i låten så passar den perfekt för att springa på crosstrainern! Iallafall för mig!  


Av Linda Nordstrand - 12 mars 2010 12:57

Idag har jag sprungit en mil på crosstrainern!   


För andra kanske det är lite, men för mig känns det grymt bra!


Jag har ju bara haft min crosstrainer i några veckor. Första gången jag ställde mig på crosstrainern, så sprang jag i 10 minuter (tittade aldrig hur många km jag hann på den tiden), och efter jag var klar så höll hjärtat hoppa ur kroppen tror jag! Kondisen var/är inte den bästa!


Veckan efter ändrade jag mig till att sätta ett mål i km istället. Jag sprang 5 km dom första gångerna, och var helt slut efter det! Jag tror att det tog någonstanns mellan 12-13 min...och jag var helt död efteråt!


Jag har höjt mitt mål hela tiden...körde 5 km först några gånger, sedan 7 km några gånger, och sist gjorde jag 8 km.


Eftersom jag jobbar ofta ganska sent, så hinner/orkar jag inte ställa mig på crosstrainern varje dag. Veckan efter Thård dog, så hade jag ingen lust eller ork alls, så då vart det inget tränat på hela den veckan. Jag har faktiskt bara hunnit använda Crosstrainern 8 ggr sen jag fick den.


Idag, 8.e gången på crosstrainern, så gjorde jag 1 mil på 28.27 minuter!  

 

Jag höll inte på dö efteråt heller! Visst svetten rann om mig, och visst var det jobbigt! Men jag var inte döende efteråt!   


Jag har inte skött maten så bra den sista tiden, och jag har inte vägt mig på länge, så jag vet om det har gjort någon skillnad på figuren.

Men kondisen har fått sig en klar förbättring!

 

Jag känner mig grymt nöjd över min bedrift! Vilken skön känsla det är!

 

Visst finns det mycket kvar att göra för både vikten och kondisen, men idag njuter jag av min första mil!

 

  





Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards