Nya äventyr

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Linda Nordstrand - 7 mars 2010 11:28

I torsdagskväll kom min systerson Anton 4 år, på övernattningsbesök   Det var första gången han skulle sova hos oss.


Vi började kvällen med att spela bilspel på xboxen en stund i sovrummet. Efter det så hoppade Anton i pyjamasen, och så myste han och jag ner oss i sängen och kollade på Lejonkungen. Anton hade inte sett den innan, så det var ju kul att moster Linda hade nått nytt för honom att se   

När filmen var klar, så sa jag att det var dax för honom att sova. Han la sig ner på en gång utan något knussel alls. Det tog väl ca.5 minuter så låg lilla sötisen och sov   

Han vaknade vid kl.8 på morgonen, men vi klev inte upp på en gång. Anton ville se Lejonkungen igen, så det gjorde vi. Det var skönt att få ligga och vakna till i sängen en stund. Därefter klev vi upp och åt frukost i köket. Lilla herrn hade bestämt vad han skulle äta, äggmacka och Valio sommarbär yoghurt skulle det vara, så självklart fixade jag det.

Andreas...eller Ande-leas som Anton kallar honom...låg och sov på soffan. Så vi fick väcka min älskling så han fick gå och lägga sig i sovrummet och sova istället. Vi ville ju kunna använda vardagsrummet, utan att störa Andreas som hade varit uppe länge på natten.

På schemat sen stog; prova MASSA spel på Wiiet. Vi hann bara börja spela på ett spel, så ville han prova ett nytt   Vi höll på så ett tag, tills moster Linda tyckte det vart lite frustrerande att byta spel precis hela tiden  

Vi gjorde lite popcorn...han fick tablettask...så kikade vi på Kung Fu Panda istället. Moster Linda var lite trött, så jag tror jag smögsov i ca. 20 min under filmen  

Efter filmen så provade vi spela lite spel på datorn...jag hittade en Disney-sida med olika spel. Dom var inte helt enkla för en 4-åring dock.

Anton hade varit sugen att väcka "Ande-leas" i flera timmar(Andreas är en stor favorit), så till slut väckte vi honom, och skickade iväg honom för att köpa lunch. När Andreas kom tillbaka, käka vi pizza och tittade på Toy Story (en till film Anton inte hade sett)...mys pys!  

Vi skjutsade hem sötisen vid kl.16 Det var mysigt att ha honom här över en dag så där.


På fredagkväll sedan tog vi det bara lugnt...myste i soffan. Jag var rätt trött efter dagen faktiskt   


På lördag jobbade jag. Det var igentligen min lediga helg, men jag tog på mig att jobba extra på lördagen. Det var rätt lugnt på jobbet faktiskt. Det var nog det strålande vädret som gjorde det. Jag hade förväntat mig att det skulle vara väldigt körigt på avdelningen, men det var faktiskt inte. Jag gick hem kl.17.15...45 min tidigare än vad det var tänkt. Det var så lugnt dock, så bättre att spara timmarna, än att "stå av" dom bara.


Jag och Andreas åkte ut till mina föräldrar i Nolby och käkade middag på kvällen. Våran övernattninggäst Anton, var och övernattade där istället den här gången.

Vi käkade middag, sen kollade vi på Melodifestivalen och åt efterrätt   Gott och trevligt!


När vi kom hem så myste vi ner oss i soffan och tittade på film, Daybreakers (vampyrfilm). Den var helt okej faktiskt.


Jag gick och la mig i sängen och kollade på lite serier efter det...jag var så trött. Andreas ville kolla på något annat på tvn, så han stannade uppe.

Han kom inspringandes till sovrummet några gånger och "flaxade med vingarna", i ett försök att skrämma mig med sin vampyrimitation    Det funkade lite sisådär dock   


Idag är jag ledig, och vi har inget direkt inplanerat. Det ska bli skönt att ta dagen som den kommer bara   


  





Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards