Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Tänk att jag hade glömt bort det....

Av Linda Nordstrand - 26 mars 2010 20:59

Ikväll är det hockey på tvn, så jag tog med mig datorn till sängen och tittade på film.


Jag slog på "Salsa". En gammal dansfilm från 1988. Det var jätte många år sen jag såg den nu, så tänkte att det skulle vara skoj att se den ikväll   


Vilken nostalgi! Vi såg den ofta när vi var yngre! Skådespeleriet är inte toppklass direkt, men oj va vi tyckte den var bra!   Vi gick på Notvallens skola i Kvissleby när vi såg den för första gången...alltså mellanstadiet. Nu är jag betydligt mycket äldre, och tycker kanske inte att det är lika fantastisk längre, den är rätt töntig faktiskt    Men sånna gamla filmer som man älskade när man var liten, är skoj att se ändå. Dom har liksom en speciell plats i hjärtat....nostalgi som sagt!   


I filmen spelar Rodney Harvey, och han tyckte man var sååååå snygg! Han var även med i serien The Outsiders, som jag följde när jag var yngre. Under filmens gång började jag fundera på vart han har tagit vägen, det var så länge sen man såg honom i något. Jag googlade och läste att han dog av en överdos 1998! Jag hade totalt glömt bort det! Tragiskt!  Han var en av min ungdoms idolförälskelser...borta  ...tänk att jag hade glömt bort det...


  



http://www.youtube.com/watch?v=PnK3CS8dq5k






 
 
Jenny

Jenny

26 mars 2010 22:24

Åhnej! F-n va tragiskt..... Han va ju läcker...Tänk vad vi dregglade över den filmen....Kram & Pöss

http://jennylind76.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

28 mars 2010 18:20

Åhh den filmen var ju helt fantastisk, och han var ju såå otroligt snygg!!!

http://www.maria76.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards