Nya äventyr

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Linda Nordstrand - 26 augusti 2009 21:20


Äntligen är allt som det ska igen! =)


Det har varit jobbigt...jag har varit orolig och mått dåligt över strulet som vart mellan mig och Andreas. Jag kan inte tänka mig att vara utan Andreas, så tanken att förlora honom var jätte skrämmande!

Nu känns allt bra igen dock, och det är underbart!


Det har ju hänt lite grejer sen jag skrev sist. För att berätta om några saker....


Forden har blivit såld till en ung herre från Ö-vik...jag hoppas verkligen att han tar hand om den väl! =)


Vi hade Hanna (min systerdotter, 9 år) som övernattningsgäst förra veckan. Det var jätte mysigt. Vi gick bort på affären och hon fick välja vilket godis hon ville ha. När vi kom hem myste vi upp oss i soffan och tittade på "Hannah Montana, The movie"...och känslig som jag är, så grät jag ju självklart på slutet av filmen. Japp...jag gråter även till barnfilmer!  =P Jag kan sätta mig i dom flesta filmer och känna med karaktärerna.
Hanna var här från torsdag till fredag. Men vi hade faktiskt en annan gäst också som stannade från torsdag till söndag...hunden Thorsten...Totte även kallad =) Han är ju såååå söt! Det var så grymt härligt att ha honom här! Jag myste med honom hela tiden...kramade och pussade på honom....låg på golvet och busade med honom....borrade in mitt ansikte i hans päls och nosade på honom...allt sånt där underbart härligt! =)

Jag är ju allergisk...men jag kan verkligen inte hålla mig borta när det gäller katter och hundar...jag bara äääälskar dom så mycket! Jag vart kliig i ögonen och halsen, och fick några nysattacker...men det var det faktiskt värt =) Det funkar ju när det bara är över en helg lixom...någon längre tid hade jag inte klarat tyvärr.


Idag har jag varit på Friskis & Svettis och tränat...jag måste verkligen komma igång igen. Jag har gått upp grymt mycket i vikt sen jag träffade Andreas, och jag mår inte bra av dom extra kilona. Jag tänker på det hela tiden...jag är inte alls nöjd med mig själv. Jag tycker att jag är lite äcklig faktiskt. Jag kommer nästan inte i några av mina kläder...allt sitter alldeles för tajt. Jag står framför spegeln i badrummet ibland och tar tag i fläsket på magen...jag gillar verkligen inte vad jag ser...jag blir så besviken på mig själv =(

Jag var ju så bra igång i vintras...jag mådde bra och var stolt och nöjd med mig själv. Jag hade faktiskt riktigt bra självförtroende över mitt utseende då (vilket har varit väldigt sällsynt i mitt liv).

Det som gjorde att jag kom av mig med träningen var att jag fick ont i nacken. Jag tänkte att jag skulle vila någon vecka, och sen komma igång och börja träna igen...men ICKE. Jag kom aldrig igång igen =/
Sen har ju "sambo-kilorna" slagit till också. Alla som jag har pratat med...fattar precis vad jag menar med sambo-kilon =P

När man är två är det ju mycket trevligare att laga god mat, mysa upp sig i soffan och äta gotta eller glass...etc...
Jag älskar ju att ha Andreas här...så det skulle jag aldrig vilja ändra på! Jag måste ändra mina matvanor och börja motionera igen dock. Jag vill känna mig nöjd med mig själv igen. Jag vill få tillbaka självförtroendet igen. Nu måste jag verkligen rycka upp mig! Jag ska lova mig själv att göra mitt bästa nu. Håll tummarna för mig! =)


Nu ska jag mysa ner mig i soffan, och invänta att So you think you can dance ska börja =) Älskar det programmet! =)


Imorgon blir det middag med tjejerna på "blå-kina" för att fira Annas födelsedag...ser fram emot det jätte mycket!


Till sist vill jag avsluta med att säga

Jag äskar dig Andreas, jag är så glad att du är min! =)


Här kommer lite bilder från våran mysiga helg med Hanna och Totte


Hanna har blivit så stor!

Hanna har blivit så stor! =)


Här myser vi i soffan =)


Totte har lagt sig till rätta i soffan med huvudet på kudden =)



Här kommer en bild på min systerson Anton när han fick åka traktor med gammelmorfar också ....han älskar traktorer...så han tyckte det var grymt spännande =)







Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards