Nya äventyr

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Linda Nordstrand - 12 augusti 2009 23:10


Igårkväll var vi äntligen och hämtade den nya bilen =D YEAY! Det känns hur kul som helst! Vilken skillnad mot för gamla rostiga Forrden =P


Gamla älskade Forden kommer bli en smula saknad dock...den har ju varit med mig i 7½ år nu. Vi har varit med om mycket tillsammans. Vi har t ex kanat in i snödrivor och in i en gammal tants bil. Vi har kört av timmervägen mitt i vintern. Vi har blivit påbackad av en kär vän och hennes jätte Audi, så Fordens nos blev alldeles intryckt (första veckan jag hade den). Det vart inbrott i den på natten till den dagen jag skulle på intervju på ikea...inslagen ruta, sterion stulen och sladdar avslitna under ratten...jag tog mig alltså inte mig iväg på intervjun...men som tur va så fick jag ju komma dit vid ett senare tillfälle. Vi har åkt runt runt runt i rondellen nere vid IP så mina vänner blev alldeles snurriga i huvet.
Mycket tok har jag och kära Forden varit med om alltså...men den har varit min frihet. Den har tagit mig till mina nära och kära i vått och torrt, så den har varit ovärderlig för mig. Det kommer kännas lite konstigt att vi inte ska "vara tillsammans" längre. Men jag välkomnar den nya Volvon, som ska vara min nya trotjänare, med öppna armar. Forden och min resa har kommit till sitt slut, och jag hoppas verkligen att den kommer till ett bra hem efter mig!

Jag älskar dig min gamla trogna vän! Jag kommer sakna dig.
Jag ska göra mitt bästa för att Volvon ska få slippa vara med om så mycket tok som Forden har varit med om, och jag hoppas den kommer trivas i mitt och Andreas hem =)


Imorse kollade jag runt på nätet för att jämföra bilförsäkringar...Volvia var billigast...så jag ringde och tecknade försäkringen med dom. Så sen var det bara att tuta och köra =)


Vi åkte iväg till polisstationen och fixade ett pass till mig =) Så nu är det gjort, och det känns skönt! Nu kan jag dra till Kap Verde i November utan att bli stoppad på Arlanda....LÄNGTAR! =D (kommer sakna Plutis dock)


Efter visiten hos polisen, så åkte vi ut till Nolby och hämtade upp mamma, Hanna och Anton. Vi skulle åka upp till mormor och morfar i Källåsen, för att lämna vinterdäcken till Volvon där, och ta med oss Fordens däck med oss hem. När vi kom upp dit, så kikade morfar in nya bilen, och han tyckte den såg fin ut. Han sa att han hade väntat på att jag skulle komma och visa den för honom =)
Anton hade tur som fick åka en sväng i traktorn med sin gammelmorfar....han var grymt nöjd! Han älskar traktorer =)
Vi gick in och pratade en stund med mormor innan vi åkte igen.


Vi lämnade av barnen hos Camilla och Micke, sen åkte vi hem till Astravägen för att invänta att pappa skulle komma hem från jobbet. Vi åkte ut och åt middag med mamma och pappa på restaurangen på Bergafjärden. Vi tog lökringar med aoli till förrätt, och det är så gudomligt gott där! Andreas och jag tog oxfilépasta till varmrätt...den var inte riktigt lika god dock...det var igentligen inget fel på smaken...men köttet kändes som kalopps. Det fanns inget tuggmotstånd i köttet alls...det smakade absolut inte som oxfilé. Vi käkade glass och gick runt och kollade in alla husvagnar på campingen efteråt. Det är helt sjukt va folk lägger ner jobb runt sina husvagnar! =P


På vägen hem så svängde vi in hos farmor och farfar för att ge dom en blomma, det var deras bröllopsdag idag. Vi stannade en liten stund och pratade. När farfar kramade om mig för att heja på mig, och han såg att Andreas var med, så sa han nått i typ; "Nu måste du vara lycklig". Gulligt av honom =) Han är 94 år, och farmor 91.


Idag har Andreas alltså fått träffat min mormor, morfar, farmor och farfar för första gången, det känns bra att dom gamla har fått träffat den som äntligen har fångat sitt barnbarns hjärta =)


Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards