Nya äventyr

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Linda Nordstrand - 3 augusti 2009 22:09


Idag jobbade jag kl.8-16 Andreas var hos Micke och snickrade idag igen.


När jag kom hem från jobbet, så slappade jag i soffan några timmar. Somnade till i ca 45 minuter också...det var jätte skönt!

Vid 19-tiden så skickade Andreas ett retsamt MMS på maten som han blev bjuden på hos Micke....grillat! Grillat är ju min absoluta favoritmat jue. Jag vart jätte avis! Stryk ska pöjken ha!


Jag masade mig upp ur soffan för att göra nån mat till mig själv. Det var en himla röra i köket...så jag tänkte att jag får städa undan lite först innan jag kan börja laga någon mat. Resultatet vart att jag städade några timmar istället...så i slutändan vart det ingen mat.


Jag städade köket, diskade, plockade undan i sovrummet och vardagsrummet, bar ner några kartonger med grejer från renoveringen av garderoben till källaren, dammsög lägenheten, satt in viktiga papper i pärmar, åkte och pantade flaskor och krossade glas på ica Nacksta, åkte hem igen lastade in alla papper och tidningar och åkte ner med det till pappersåtervinningen, vattnade blommorna, bytte sängkläder, samlade ihop tvätten och gjorde rent handfatet i badrummet. Andreas kom hem precis när jag var klar med allt.


Kvällen blev inte alls som jag hade tänkt...hade planerat att slappa lite, äta något, för att sen ta en prommis i det sköna vädret, sen slappa lite till igen innan det var dax att sova. Det vart inte den lugna kväll jag har längtat efter. Det vart en städkväll utan någon mat i magen istället. Det är tråkigt att städa, men det känns ändå jätte skönt att det är gjort nu iallfall.


Längtar tills vi kommer igång med datorlösningen i vardagsrummet, så att allt får sin plats. Jag tror att det kommer bli bra.


Nu har jag myst ner mig i min nybäddade säng, ska titta på tv en stund innan det är dax att sova. Andreas sitter och spelar i köket.


Nu jobbar jag kl. 9-20 tisdag och onsdag...långa dagar....


Sov gott min vänner!


Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards