Nya äventyr

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Linda Nordstrand - 13 december 2009 22:21


Guud va skönt, jag har varit ledig i helgen!   


Vi hade en jätte härlig dag igår (lördag). På dagen tog vi det bara det lugnt...tittade på tv-serier och film. Jag fick ett sms från Pernilla vid tolv-tiden på fredagkväll, där hon skrev att hon hade sett en film som hon trodde att jag skulle gilla jätte mycket. Så den såg jag och Andreas på lördag på dan. The Blind Side heter den, och den var verkligen jätte bra! Den var baserad på en verklig händelse, vilket alltid gör att det blir mer intressant. Det var en riktig "feel good" film. Jag gillade den jätte mycket!   Pippi vet vad jag gillar...tack för tipset stumpan!   


På kvällen var vi bjuden till mamma och pappa på middag. Annelie, moster och Bosse var där också. Det var jätte kul att träffa Annelie och se stora magen. Nu är det inte långt kvar tills det kommer en liten bäbis!    Spännande!


Middagen var fantastiskt god! Vi åt min favorit mat....grillat! Grillat kött, potatisgratäng, vitlökssmör och creme fraiche/sweet chilli-röra....det blir inte bättre än så! MUMS!!

Det vart en riktigt trevlig kväll   


Idag har varit en super slapp och skön söndag! Vi har legat i soffan nerbäddad och sett på lite olika filmer som har gått på tvn...Bram Stokers Drakula tex. Det var jätte länge sen jag såg den...så det var kul att se den igen.


Vi åkte in till stan en sväng på e.m för att hyra massa "gamla godingar" på Hemmakväll...men vi hittade inte en endaste film som vi var sugen på att se. Så vi åkte hem igen utan att hyra nått. Vi hade hoppats på filmer som typ Willow och Hello Dolly. Hello Dolly var det väl bara jag som hoppats på...Andreas hade nog tyckt att den var super töntig!   Det är en gammal musikal-film med Barbra Streisand från 1969. Jag hade den på VHS förrut. Den är så härlig, och det är mysigt att se sånna gamla filmer vid jul tycker jag. Jag älskar ju filmer med sång och dans.

Som sagt vi kom hem utan några filmer, så vi fortsatte att kolla på det som erbjöds på tvn istället. Det gick ju bra det med.  


Jag har verkligen haft en super skön ledig helg. Vara hemma och mysa med min älskling har varit underbart! Ligga nerbäddad i soffan i vardagsrummet med skenet från julgranen....såååå mysigt!   





Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards