Nya äventyr

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Linda Nordstrand - 26 november 2010 15:31

Jag har varit ledig i två dagar nu, och det har varit jätte skönt!


Det är så skönt att få vakna av sig själv och inte till väckarklockan   


Jag har inte gjort något speciellt dom här dagarna. Jag har mest tagit det lugnt.

Det har varit jätte skönt!


Idag har jag gjort lite nytta dock.

Jag har plockat undan i lägenheten. Jag har skurat badkaret, handfatet och toaletten. Jag har även rensat brunnen under badkaret. Det fastnar ju så grymt mycket hår där nere....isch!

Jag har skottat balkongen, så jag kunde hänga ut sängkläderna. Just nu håller jag fryser kvalster på högsta nivå. Oj, va skönt det ska bli att lägga sig i nya lakan ikväll!   

Jag har plockat ihop tvätten, och bokat tvättstuga till ikväll. Inte så kul att tvätta en fredagkväll...men men....det måste bli gjort   

Jag har förberett maten, så Andreas ska få middagen klar tills han slutar.

Diskmaskinen är i plockad och färdig att startas när vi har käkat middag.


Nu när jag har ägnat en ledig dag till att städa och dona, så kommer herr Selin få ägna tid i helgen när han är ledig att slutföra jobbet   

Han ska få dammsuga, dammtorka, torka golven och plocka ur diskmaskinen.


Det blir bra att vi får städat inför advent och jul!   


Själv ska jag jobba i helgen....kl.10-19 på lördag och 9-18 på söndag. Sen på måndag börjar jag kl.05 igen, så det blir att lägga sig i bra tid på söndagkväll   


Ikväll blir det tvättstuga och fredagsmys dock  


  



Av Linda Nordstrand - 26 november 2010 15:10

Min farmor dog i måndags   


Farfar är 95 år, och han har precis förlorat sin livs kärlek. Vi var och hälsade på honom i tisdags, och han berättade flera gånger att han och farmor träffades 1933, att dom hade varit tillsammans i 77 år. Tänk hur det ska kännas att förlora någon man har haft ett helt liv med. Åh, hjärtat skulle ju brista! Jag tycker så synd om honom. Min gulliga farfar   


Det man kan känna tröst i är att det gick väldigt fort för farmor, hon behövde inte ha ont eller lida. Hon fick nog en väldigt skön död.


Begravningen blir det 16.e december. En vecka innan julafton......


Den här julen får vi fira utan både mormor och farmor, det kommer kännas väldigt tomt.

Morfar och farfar har vi med oss iallafall!


Mormor och morfar, farmor och farfar har gett mig dom två bästa människorna på denna jord. När någon dör, får man en tankeställare och får en att vara tacksam för det man har. Så jag vill säga...


   Jag älskar er mamma och pappa!  

 

 

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards