Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Underbar ledig dag

Av Linda Nordstrand - 10 december 2010 10:49

Jag har inte skrivit på en vecka, så jag tänkte snabbt uppdatera er vad som har hänt sen sist....


Jag var ledig förra helgen, det var riktigt skönt!


 På lördagkväll var jag och Andreas på bio...Harry Potter. Jag tyckte den var bra. Harry Potter brukar ju alltid vara det. Det kändes dock att det var en "mellan film" i en serie. Nu får man vänta till sommaren för att se hur det slutar. Det blir spännande   


Jenny var ju hemma på besök, så i söndags åkte vi ut till Birsta för att shoppa och umgås. Det första vi gjorde var att möta upp Maria för att luncha med henne. Det var mycket trevligt. Maria hade inte tid att stanna, så efter lunchen sa vi hejdå till henne. Vi gick och hängde in jackorna i infodisken på Birsta city, det är ju gratis, och skönt att slippa ha på sig tjocka vinterjackan när man ska shoppa. En bra service det där    Sedan gick vi i några timmar i affärerna, pratade "strunt" och shoppade. En mycket trevligt eftermiddag!   


Resten av veckan har bestått av jobb. Vi bygger ju om vår köksavdelning, och det är väldigt spännande att se hur den växer fram! Det är rörigt, höga ljud av verktyg som jobbar, och dammigt just nu, men det kommer bli jätte bra när det blir klart   


Igår var jag ledig, och jag hade en fantastisk dag!   


Jag började dagen med att ta det lugnt. Jag låg nerbäddad i soffan och tittade på serier. Jätte skönt!

Andreas kom hem och käkade lunch med mig...mysigt   


Efter någon timme när jag hade smält lunchen, bestämde jag mig för att ta ett pass på crosstrainern. Jag kopplade datorn till tvn i sovrummet, och körde igång en serie. Mitt mål var att stå på crosstrainern hela avsnittet som är ca 40 min. Jag nådde 15km på 38.41 minuter, och då var även avsnittet slut, och jag kunde nöjd med mig själv kliva av crosstrainern. Jag var riktigt svettig när jag var klar, och jag älskar det! Svett är lika med kvittot att man har gjort något bra. Ju svettigare desto bättre   


Efter träningsstunden så slappade jag i soffan en timme, och kollade på senaste avsnittet av Dexter. Fantastiskt bra serie!


Sedan tog jag mig i kragen och städade undan i lägenheten. Tänk att varje gång man är ledig måste man städa, otroligt tråkigt tycker jag. Det måste ju göras dock. Jag städar ju inte för jag tycker att det är roligt, eller för att det är det jag vill lägga min lediga tid på, men man mår ju så mycket bättre när man har städat omkring sig   


När Andreas kom hem från jobbet, så hade han köpt med sig en bukett blommor till mig. Jag vart så glad!   


Tack så mycket älskling    


På kvällskvisten så såg vi filmen Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole.

Jag hade ju väntat ett helt år på att den skulle gå på bio. SF visade den bara med svenskt tal dock    Jag vart så besviken!

Igår såg vi den hemma i soffan istället....

Filmen var jätte bra, precis som jag trodde. Den är fantastiskt bra gjord, så vackra och häftiga scener! Tänk vad man kan göra med dagens teknik!   

Den ska ju vara för barn, men både jag och Andreas tyckte att den var ganska "mörk" för att vara en barnfilm. Dom flesta nya animerade filmer har skämt och inslag som är mer för vuxna iofs.

Om man gillar animerad film, så tycker jag verkligen att man ska se den här filmen, det var riktigt bra!




Oj, vilken underbar ledig dag! Vila, serier, träning, blommor, film och mys    Jag kan inte önska mig något mer!


Idag är jag också ledig...yeay!

Jag har tagit lugnt på morgonen, kollat på serier och nu bloggat.

Nu ska jag ställa mig på crosstrainern och se senaste avsnittet av The vampire diaries     

Ikväll är det finalen på Idol, så den måste man väl se   


Sedan står en jobbhelg framför mig.


Ha en mysig helg till er alla!   


   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards