Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Stockholm och midsommar

Av Linda Nordstrand - 30 juni 2010 21:33

Förra veckan åkte jag ner till Stockholm på tisdagsmorgon för att hälsa på Jenny   


Jag tog Y-bussen som gick kl.8 Jenny erbjöd sig att hämta mig i Uppsala. Bussen rullade in vid min slutstation vid kl.11.45 Det var strålande väder, och det var underbart att kliva av bussen och mötas av en av mina bästa vänner!   


Tanken var att vi skulle åka och hälsa på Pernilla på hennes jobb...ta en lunch med henne och sedan shoppa loss i köpcentrat där. Stackars Pernilla var hemma sjuk dock. Det kändes jätte tråkigt eftersom jag hade velat träffa henne också. Agendan var ju bokad för den korta tiden som jag var där nere, så hanns inte med tyvärr! Hon kommer snart hem hit till Sundsvall dock, så då måste vi se till att hinna träffas!   


Eftersom det var så underbart väder så bestämde vi oss för att stanna kvar i Uppsala för att flanera på gatorna där och shoppa! Jag hittade en Adidas jacka och ett par vita 80-tals solglasögon som jag köpte. Dom är mina favoritsaker nu faktiskt....väääldigt nöjd med mitt köp!

På kvällen käkade vi middag hemma hos Jenny och Thomas i Märsta. Jenny och jag gick iväg efter midagen och hyrde film, och köpte massa god frukt som snacks. Vi såg filmen "Precious"...den var väldigt gripande och bra!


På torsdag åkte vi in till Sthlm och flanerade på gatorna. Det vart en underbar dag! Vi tog dagen som den kom, styrde fötterna åt det håll vi hade lust bara. Vi tog en helt oplanerad liten båttur t ex   

Här kommer två bilder från våran tjejmys dag:

(Klicka så blir bilderna större)


    


På kvällen blev det middag och film hemma hos Jenny och Thomas igen.


På torsdag åkte vi ut till Sigtuna på f.m, och gick en sväng och kollade i dom små söta butikerna som ligger efter dom pittoreska gatorna där. Det är så himla fint där. Här kommer ett litet kort därifrån:

  


Efter Sigtuna åkte vi ut till Arlandastad och shoppade lite där också. Thomas mötte upp oss för att käka lunch. Efter det åkte vi hem till Märsta för att packa ihop oss för bilresan upp till Sundsvall. Det var ju grymt bra att jag kunde åka med Jenny och Thomas hem! Det är ju så mycket trevligare att åka med vänner, istället för att trängas på en buss med främlingar   


Vilka otroligt härliga dagar jag fick med Jenny   Härligt att få rå om henne lite. Det är ju inte lika lätt att träffas nu när hon bor typ 35 mil ifrån mig.

Tack Jenny och Thomas för er gästvänlighet! Det gör vi igen va?   


Det var härligt att få komma hemma till min älskling efter några dagar och nätter borta! Jag hade köpt med mig en present till honom. En Stüssy huvtröja. Jag blir glad bara jag tänker på märket, så jag var bara tvungen att köpa den till honom! Den var dock det dyraste jag köpte på hela resan. Grejen med Stüssy är att det var märket som jag hade när jag var "hip hopper" på gymnasie-tiden. Jag hade världens största kläder, skate skor, jätte kortklippt knallrött hår, och kepan bakofram! Jag såg ut som en liten kille    Underbart! Haha!


På fredag var det dax för midsommar, och den skulle firas med Anna och Fredrik i Matfors   


Vi åkte ut till Andreas föräldrar i Hamre först för att se hur stor kattungen hade blivit. Den är sååå söt! Och buusig!   


        


Kvällen hos Anna och Fredrik var jätte trevlig. Dom bjöd på otroligt god mat! Grillspett med hasselbackare...mums! Till efterätt hade Anna bakat två kakor som båda var jätte goda! Vi spelade bordsspel och wii....alltid lika trevligt!

Jag lyckades wii-bowla sönder ett glas också....klantskalle som man är! Jag fick ett kärl som var svårare att slå sönder efter det!  "Tack och förlåt" Anna och Fredrik!   


Här kommer ett litet bildspel från kvällen:   


        

        

     


Skämt och sido (bildtexterna)...vi hade en jätte trevlig kväll! Tack Anna och Fredrik. Ni är ett fantastiskt bra värdpar!   



  










 
 
Ingen bild

Anna

30 juni 2010 22:46

Tack själv för en fantastiskt trevlig kväll =) Och tack för det fina bildspelet med förklaring av kvällen =)Fick ju skratta än en gång åt detta, Tack o förlåt, hihihi Kram på dig...

 
Ingen bild

Pipi

30 juni 2010 22:46

Det var minsann på tiden att du bloggade nu! ;-) Ledsen att magen strulade då du var här, men nu kommer jag på söndag och stannar en heeeel vecka så då ska vi definitivt ses! Miss you söta du! =) Stor kram och ses snart!

 
jenny

jenny

4 juli 2010 15:56

Tack för att du kom ner & hälsade på, det är guld värt för oss =) Jättemysiga dagar! Synd att tiden rann iväg för mig nu när jag var hemma, men det är så ibland...Kanske att jag dyker upp en solig dag när du minst anar det....Puss pådig!

http://jennylind76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards