Nya äventyr

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Äntligen!

Av Linda Nordstrand - 16 juni 2010 13:57

Hostan börjar släppa taget nu...äntligen!


Det brukar hända typ en gång per år att jag får "självmordshosta" som jag kallar det. En sån hosta att man måste sitta upp och sova, för ligger man ned så känns det som man ska hosta lungorna ur sig. Den är alltid som värst på natten, och då vill man ju inget annat än att sova! En sån hosta som man blir lite lätt självmordsbenägen av. Jag hatar när jag får den där otäcka hostan, det är så himla jobbigt   


Jag har suttit och sovit i soffan i flera nätter, men inatt sov jag faktiskt hela natten i sängen (liggandes), och det var så oootroligt skönt! Jag provade natten från söndag till måndag också, men då gick det verkligen inte. Jag hostade och hostade och hostade. Vid 3-tiden flyttade jag över mig till soffan istället, där jag intog den sittandes ställningen igen. Andreas vart rätt glad att jag flyttade, han kunde inte sova när jag låg och hostade hela tiden.


Nu har jag haft 2010 års "självmordshosta", och jag hoppas att det dröjer minst ett år innan den dyker upp igen! Det optimala skulle vara om den hoppade över nåt år, men det är väl att hoppas för mycket. Den som lever få se!


Nu har jag varit med i Viktklubb.se i 5 veckor, och jag har gått ner 4,9 kg. Det känns otroligt bra! Helst eftersom sista veckan har jag bara legat i soffan pga hostan. Jag har inte motionerat på en hel vecka, men ändå gått ner i vikt   


Idag såg jag ett avsnitt av en serie som heter Losing it with Jillian. Hon är en av tränarna i serien Biggest Loser som jag brukar titta på. I den nya serien så flyttar hon in i en vecka till familjer som behöver hjälp med att komma igång att leva hälsosamt. Hon sa något där till en av deltagarna som verkligen fastnade hos mig:


Why choose failure, when success is an option?

 

Det fick mig att fundera över mitt eget liv. Livet består av massa val, och jag kan påverka mitt liv med dom val jag gör. Jag är helt övertygad att övervikt har mycket med det mentala att göra. Jag kan vara stark och välja att göra dom rätta valen för att leva ett hälsosamt liv, och med det lyckas att gå ner i vikt för att må bättre.


Why choose failure, when success is an option!

 

Det kommer vara mina ledord framöver, och ha det i bakhuvudet när jag gör val gällande mat och motion. 

Jag har skrivit upp dom orden på ett papper, och suttit upp det på kylskåpet, så jag blir påmind om det varje dag!   


  








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nordstrand - 6 september 2012 21:35

Jaha...nu är jag tillbaka på jobbet efter ca 1 års ledighet, och det med blandade känslor. Det är roligt att träffa alla arbetskamrater igen! Det är skönt att sitta och äta lunch i lugn och ro, utan att behöva kasta i sig lunchen eller behöva ro...

Av Linda Nordstrand - 1 september 2012 20:28

Jag har målat och bytt knoppar på ett gammalt skåp efter farmor och farfar, och resultatet vart riktigt bra      Jag hann ta bort 3 av knopparna innan jag kom på att jag skulle knäppa ett före kort dock...   FÖRE: EFTER:           ...

Av Linda Nordstrand - 27 augusti 2012 12:51

              Söta kompisar dom där två      Själv känner jag att jag skulle behöva be om ursäkt till mina egna kompisar, för att jag inte varit särskillt närvarande på sista tiden. Jag ringer nästan aldrig till någon. Jag ringde inte e...

Av Linda Nordstrand - 25 augusti 2012 13:05

Nu har vi flyttat ner Andreas alla datagrejer så att lill-stumpa-stumpa äntligen skulle få sitt lekrum.   Det vart jätte mysigt, och vi är där inne ofta      Till myshörnan har jag köpt 4 st kuddar, och resten har jag sytt själv. Dom köpta är...

Av Linda Nordstrand - 1 augusti 2012 11:03

I lördags var vi på dop i Attmars kyrka. Det var Millys kusin Nova som skulle döpas.         Sista bilden har jag lånat från Hennys blogg (Novas mamma, Andreas syster). Hon var så söt lilla Nova, och så duktig i kyrkan! Milly skötte sig b...

Presentation

Omröstning

Våren är på ingång. Vilken är din favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards